خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مشترک وزرای فرهنگ ایران و سوریه مطرح شد؛

تاکید بر توسعه روابط فرهنگی و هنری ایران و سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۲۱۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری مشترک با وزیر فرهنگ سوریه از برپایی هفته فرهنگی ایران طی هفته‌های آینده در دمشق خبر داد و گفت: تفاهم نامه فرهنگی ایران و سوریه نیز در آینده نزدیک به امضا خواهد رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ) شامگاه سه شنبه، بیست و دوم شهریورماه در نشست خبری مشترک با لبانه مشوح (وزیر فرهنگ سوریه) که در تالار وحدت برگزار شد، گفت: ایران و سوریه بر اساس مشترکات تاریخی عمیق از ظرفیت‌های فراوانی برای همکاری‌های دوجانبه فرهنگی و هنری برخوردار هستند. 

اسماعیلی ادامه داد: در دیدار و رایزنی با وزیر فرهنگ سوریه بر آمادگی کامل دو طرف برای تعمیق و گسترش روابط فرهنگی هنری تاکید شد. 

وزیر فرهنگ با اشاره به تحولات سوریه در سال‌های اخیر گفت: از سویی جمهوری اسلامی ایران و سوریه سال هاست به عنوان دو کشور دوست و برادر با صهیونیسم جریان‌های تکفیری مقابله می‌کنند و از سوی دیگر ملت سوریه با تکیه بر ریشه‌های عمیق تمدنی خود بخوبی از دشواری‌های سال‌های گذشته گذر کرده است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در دوره پیش رو، عزم دو کشور بر گسترش روابط فرهنگی و هنری است و به این منظور تفاهم نامه کامل فرهنگی ایران و سوریه در آینده نزدیک به امضا خواهد رسید. 

اسماعیلی همچنین در پایان از برپایی هفته فرهنگی ایران در دمشق طی هفته‌های آتی خبر داد. 

چشم‌انداز وسیع ارتباط فرهنگی ایران و سوریه 

همچنین وزیر فرهنگ سوریه در این نشست خبری مشترک با اشاره به تاریخ و تمدن غنی دو کشور گفت: در سال‌های گذشته هجوم نیروهای تکفیری بار دیگر سوریه و ایران را در کنار هم قرار داد. 

وی ادامه داد: نیروهای تکفیری به دنبال محو هویت و تاریخ عمیق سوریه بودند اما شهروندان سوریه حتی یک لحظه از مقاومت مایوس نشدند. 

وی با اشاره به چشم‌انداز وسیع ارتباط فرهنگی دو کشور گفت: آمادگی داریم سطح روابط فرهنگی و هنری سوریه و ایران را در بالاترین سطح ممکن ارتقا دهیم. 

گفتنی است در حاشیه این نشست خبری مشترک لبانه مشوح وزیر فرهنگ سوریه از بخش‌های مختلف تالار وحدت بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز