خبرگزاری کار ایران

موزه ملک میزبان همایش «رابعه بلخی» می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۲۹۳

کتابخانه و موزه ملک روز چهارشنبه میزبان پیش همایش مراسم بزرگداشت «رابعه بلخی» خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیش همایش مراسم بزرگداشت «رابعه بلخی» در قالب برگزاری پاسداشت سه بانوی پارسی سرا؛ با حضور جمعی از استادان فرهنگ و ادب در روز چهارشنبه شانزدهم شهریور ماه از ساعت ۱۶ در کتابخانه و موزه ملک برگزار می‌شود. 

در این راستا سید حسن امین درباره «شعر هنر ملی ایرانیان؛ ضرورت بازخوانی شعر بانوان پارسی سرا» سخنرانی خواهد داشت و نادر کریمیان سردشتی به موضوع «بلخ در روزگار رابعه بلخی و منابع شناخت وی» خواهد پرداخت. در ادامه نیز پریوش ابراهیمی شعرخوانی خواهد داشت. 

این مراسم با سخنرانی محمد سرور مولایی ادامه می‌یابد و شعرخوانی و سخنرانی غفران بدخشانی نیز در قالب تمای ویدئویی پخش خواهد شد. سید نور تهماسبی خراسانی، علیرضا شجاع پور، منیژه آرمین و فرزانه اعظم لطفی نیز شعرخوانی خواهند داشتو به بیان زبان شعر رابعه بلخی و روایت اندوه الهی می‌پردازند. 

از دیگر سخنرانان و شعرخوانان این مراسم می‌توان به خدیجه میهن دوست، ونوس جامی‌پور، مژگان فرامنش و رشاد پویا اشاره کرد. بهنام دارابی نیز با موضوع رواداری عارفانه و مسئله رابعه سخنرانی خواهد کرد همایش مراسم بزرگداشت «رابعه بلخی» با رونمایی از خوشنویسی اشعار رابعه پایان می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز