خبرگزاری کار ایران

«ناهنجاری»، رمانی تکنیکی با شخصیت‌های بسیار و تنوع ژانری

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۳۵۰

کتاب «ناهنجاری» که توسط نشر افق روانه بازار شده رمانی تکنیکی با شخصیت‌های بسیار و تنوع ژانری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «ناهنجاری» نوشته اروه لو تلیه با ترجمه نرگس کریمی توسط نشر افق در ۴۴۷ صفحه و با قیمت ۱۹۵ هزار تومان روانه بازار شد. 

«ناهنجاری» رمانی تکنیکی با شخصیت‌های بسیار و تنوع ژانری است. در این رمان، که خصیصه آینده نگری دارد، شخصیت‌ها در بعد چهارم قرار می‌گیرند و همه چیز از تاریخ ۱۰ مارس ۲۰۲۱ در پرواز ایرفرانس، که از پاریس به نیویورک می‌رود، آغاز می‌شود. در اثر برخورد اتفاقی هواپیما با یک ابر عظیم کمولونیمبوس، تکان‌های شدیدی در پرواز ایجاد می‌شود. در میان مسافران هواپیما چنین افرادی هستند: شخصی به نام بلیک (قاتل)، اسلیم بوی (موسیقی‌دان نیجریه‌ای)، جوانا (وکیلی جاه طلب و متعهد)، آندره (معمار)، دیوید (بیمار مبتلا به سرطان)، سوفیا (دختر بچه‌ای که عاشق قورباغش است) ویکتور میزل (نویسنده‌ای که نام آخرین کتابش ناهنجاری است). 

هواپیما بالاخره از آن ابر بزرگ بیرون می‌آید و سکوتی برقرار می‌شود. شاید سکوتی از شادی، وقتی هواپیما به زمین می‌نشیند، انگار همه چیز سر جای خودش بر می‌گردد و هر کس جریان عادی زندگی خود را در پیش می‌گیرد اما سه ماه بعد مسافران متوجه می‌شوند که در طول این حادثه، زمان دچار یک وقفه کوتاه شده است. این ناهنجاری زندگی آن‌ها را و نیز دنیا را زیر و رو خواهد کرد. 

ناهنجاری تردیدها و هراس‌های وجودی انسان و ذهن او را در مواجهه با وقایع و پدیده‌های غریب و ناآشنا می‌کاود. این رمان در سال ۲۰۲۰ برنده‌ی «جایزه‌ی گنکور»، مهم‌ترین جایزه‌ی ادبی فرانسه شد. 

اروه لو تلیه با مجموعه‌ای غنی از شخصیت‌ها چند موضوع خاص را دنبال می‌کند، موضوعاتی از جمله جنگ، بیماری، بهره‌برداری جنسی، عشق و مشکلات زیست محیطی. نویسنده در این رمان ژانرهای ادبی مختلفی استفاده می‌کند و بسته به هر شخصیت از ژانر پلیسی به سمت یک رمان روان شناختی یا از داستان علمی –تخیلی به رمانی جاسوسی می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز