خبرگزاری کار ایران

فصلنامه فرهنگی پیمان شماره ۹۷ منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۴۵۹

فصلنامه فرهنگی پیمان شماره ۹۷ با پرداختن به موضوعاتی از جمله «برسابه هوسپیان ماریا مونته سوری ایران»، «به یاد ساموئل کاراپتیان»، «سرگئی پاراجانف از دیدگاه دوربین عکاسی مچی تف» و… منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فصلنامه فرهنگی پیمان شماره ۹۷ در بیست و پنجمین سال انتشار خود در قالب ۲۴۷ صفحه به موضوعات متنوعی پرداخته است. 

در این شماره در بخش چهره‌ها «برسابه هوسپیان ماریا مونته سوری ایران» به قلم رافی آراکلیانس نگاشته شده است و شاهن هوسپیان «به یاد ساموئل کاراپتیان» را نوشته است. «سرگئی پاراجانف هنرمندی که مصمم به نجات زیبایی‌ها بود» با نگارش سیرانوش گالستیان و ترجمه آرا اوُانسیان آورده شده و «سرگئی پاراجانف از دیدگاه دوربین عکاسی مچی تف» با قلم ایوت تجریان و ترجمه آرا اوُانسیان در دید مخاطب قرار گرفته است. 

بخش گزیده رویدادها نیز به موضوعاتی از جمله «سرژ آواکیان، ساده رنگی» به قلم ساناز آرین فر اختصاص یافته و آرمینه آراکلیان به معرفی فرهنگ ایران در دوران قاجار در ماتناداران ایروان پرداخته است. 

در بخش نگاهی به تاریخ این شماره از «پیمان» نیز موضوعاتی از جمله «ملکۀ قراقویونلو و فرمانی تاریخی در حمایت از ارامنه. اقلیت حامی اقلیت» به قلم محسن نیک بین و سیدقاسم یاحسینی آمده است. 

بخش مقاله‌ها نیز به «نگاهی به منسوجات سوزن دوزی‌های موزه کلیسای وانک. بخش نخست: آیین عشای ربانی» نوشته زویا خاچاطور اختصاص یافته. 

«ماراتُن» نوشته آناهیتا توپچیان و ترجمه قوام الدین رضوی زاده نیز در بخش ادبیات آمده و در ادامه نیز چند شعر از روزان هُواساپیان ترجمه واهه آرمن نقل شده است.

بیژن تلیانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز