خبرگزاری کار ایران

اعلام فهرست کتاب‌های علمی- زیست محیطی و تشکل‌های مردم‌نهاد راه یافته به جایزه مهرگان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۹۶۱

اسامی پنج شخصیت در بخش« یک عمر تلاش در عرصه محیط‌زیست» و فهرست ۱۴ کتاب علمی- زیست محیطی و ۱۴ تشکل مردم‌نهاد (NGO) راه‌یافته به مرحله ماقبل نهایی جایزه مهرگان علم اعلام شد.

به گزارش  ایلنا به نقل از دبیرخانه جایزه مهرگان، دبیرخانه جایزه مهرگان در پنجمین گزارش خود فهرست ۱۴ کتاب علمی- زیست‌محیطی راه‌یافته به مرحله ماقبل نهایی جایزه مهرگان علم را اعلام کرد. این آثار از میان ۱۶۵ عنوان کتاب چاپ اول سال‌های ۹۹-۱۳۹۸ انتخاب و نامزد دریافت جایزه شده‌اند. 

در بخش انتخاب بهترین تشکل‌های مردم‌نهادِ زیست‌محیطی (NGOها) عملکرد ۷۷ تشکل از سراسر ایران بررسی شده و در مواردی با هدف اینکه عملکرد مؤثری از چشم دبیرخانه و هیأت داوران دور نماند بازدیدهای میدانی انجام شده و در نهایت ۱۴ تشکل به فهرست ماقبل نهایی جایزه مهرگان علم راه یافته‌اند. 

داوری دوره‌های شانزدهم و هفدهم جایزه مهرگان علم را هفت نفر از کارشناسان و صاحب‌نظران محیط زیست ایران متشکل از: هوشنگ ضیایی، عبدالحسین وهاب‌زاده، محمد درویش، زهرا قلیچی‌پور، بهرام معلمی، محمدرضا داهی و مژگان جمشیدی در مدت هجده ماه بر عهده داشتند. 

علیرضا زرگر (مدیر جایزه مهرگان) با اشاره به این که انتخاب ۱۴ تشکل زیست‌محیطی از میان تعداد زیادی از تشکل‌هایمردم‌نهاد که در دوردست‌ترین مناطق ایران با کمترین امکانات فعالیت می‌کنند به معنای نادیده گرفتن فعالیت دیگر تشکل‌ها نیست، گفت: 

«جامعۀ امروز ما برای رهایی از بحران‌هایپی‌درپی بیش از هر زمان دیگری به حضور و فعالیت نهادهای مدنی در بخش‌های مختلف نیاز دارد. در جایزه مهرگان وظیفه خود می‌دانیم به تلاش‌های مؤثر و راهگشای این تشکل‌هایِمردم‌نهاد ادای احترام کنیم و به سهم خود قدرشناس زحمات خستگی‌ناپذیرآن‌ها باشیم.» 

مدیر جایزه مهرگان، ورود ناشران عمومی کشور به عرصه چاپ و نشر کتاب‌های علمی- زیست‌محیطی، رشد نسبی تعداد کتاب‌هایتألیفیِ علمی به زبان ساده و افزایش توجه مراکز انتشاراتی دانشگاه‌های ایران به موضوع مهم ویرایش علمی کتاب‌ها را، به عنوان نکات مثبت این دورۀجایزۀ مهرگان علم برشمرد. 

شایان ذکر است که فراخوان دوره‌های هجدهم و نوزدهم جایزه مهرگان علم که به کتاب‌های علمی منتشر شده در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و به ارزیابی عملکرد و تشکل‌هایزیست‌محیطی در این بازۀ زمانی اختصاص دارد شهریورماه ۱۴۰۱ منتشر خواهد شد.

برای دیدن فهرست ۱۴ کتاب علمی- زیست‌محیطیراه‌یافته به مرحله ماقبل نهایی و فهرست ۱۴ تشکل زیست‌محیطیراه‌یافته به مرحله ماقبل نهایی اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز