خبرگزاری کار ایران

برگزاری بزرگداشت محتشم کاشانی به همت رادیو فرهنگ و رادیو کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۵۵۵

رادیو فرهنگ در اجرای مشترکی با رادیو کاشان ، بزرگداشت محتشم کاشانی را برگزار میکند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی رادیو فرهنگ، در روز بزرگداشت محتشم کاشانی ، ویژه برنامه «باز این چه شورش است» از شهر کاشان به صورت زنده روی آنتن شبکه های رادیویی فرهنگ و کاشان می رود. 

 اول محرم به نام روز ملی ادبیات آیینی و بزرگداشت محتشم کاشانی در تقویم رسمی کشور ثبت شده است ، محتشم کاشانی از شاعران نامدار و برجسته آیینی در دوره صفویه است که مرثیه ترکیب بند عاشورایی و مشهور این شاعر بلندآوازه «باز این چه شورش است»، در مصیبت واقعه‌ کربلا و ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، در ضمیر هر ایرانی با شور و شعور حسینی غوغا می‌کند.

بر همین اساس گروه کتاب رادیو فرهنگ با همکاری رادیو کاشان و نهادهای فرهنگی شهرستان کاشان ، از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ شنبه هشتم مردادماه ۱۴۰۱، مصادف با اول محرم ۱۴۴۴ قمری، به مناسبت روز شعرو ادبیات آیینی و بزرگداشت محتشم کاشانی ، ویژه برنامه ای با عنوان «باز این چه شورش است»را روی آنتن این دو‌شبکه رادیویی می برد. 

حامد عباسی مسوول دفتر صدا و سیما در شهرستان کاشان با اعلام این خبر گفت  : امروز  شنبه هشتم مرداد ۱۴۰۱ مصادف با اول محرم ۱۴۴۴ قمری ، از جوار مزار محتشم کاشانی، شاعر دل سوخته اهل بیت علیهم السلام ، ویژه برنامه ای را به صورت مشترک روی آنتن رادیو فرهنگ و رادیو کاشان می رود .

عباسی گفت: پیش از این قرار بود  ویژه برنامه «باز این‌چه شورش است»به تهیه کنندگی برنامه سازان رادیو فرهنگ با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اداره تبلیغات اسلامی ، شهرداری و دیگر نهادهای شهرستان کاشان از رادیو فرهنگ پخش شود وگزارشگر برنامه و بازیگران بخش های نمایشی ، همگی از همکاران رادیو کاشان انتخاب شوند که در نهایت مهدی رسولی فینی با همکاری سعیدغزنوی به عنوان دستیار و آیتم ساز و فائزه بهمنی به عنوان گزارشگر از رادیو کاشان با  اجرای گوینده  نام آشنای رادیو فرهنگ ، علیرضا تابان این برنامه را آماده پخش و تقدیم‌شنوندگان می کنند.

وی در خصوص بخش های این ویژه برنامه گفت: نمایشی از زندگی محتشم ، گزارش ،   محتشم خوانی و نقالی ، پخش  سخنرانی صاحب نظران و محتشم پژوهان و نوحه خوانی و گزارش میدانی از کنار مقبره محتشم، ازجمله بخش های این ویژه برنامه است.

مدیر رادیو کاشان افزود: ویژه برنامه باز این چه شورش است کار مشترکی از گروه کتاب رادیو فرهنگ و رادیو کاشان ، از ساعت ۱۷:۳۰ شنبه هشتم مرداد از رادیو فرهنگ و رادیو کاشان پخش می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز