خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران تاکید کرد؛

جشنواره فیلم شهر فرصتی برای مدیریت شهری است تا استعدادهای جدید را کشف کند/ علاوه بر کالبد به روح شهر نیز باید توجه شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۱۷۷

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به‌ اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم شهر ظرفیت کشف استعدادهای جدید را دارد، بیان کرد: این فرصتی برای مدیریت شهری است تا با حمایت از این استعدادها مسائل و مزیت‌های شهر را مطرح کند.

محمدامین توکلی‌زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره نقش جشنواره فیلم شهر در ارتباط میان هنر و مدیریت شهری اظهار داشت: جشنواره فیلم شهر بزرگترین رخداد سینمایی مدیریت شهری است که ذیل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هشتمین دوره خود را تجربه می‌کند.

وی افزود: آنچه از ابتدای این دوره مدیریت شهری مورد تاکید قرار گرفته‌این بوده است که باید علاوه بر کالبد شهر به روح شهر نیز توجه شود. توجه به روح شهر بدین معناست که هویت شهر را به درستی بشناسیم؛ بر ارزش‌های آن پافشاری کنیم و شهری زیست‌پذیر با یک سبک زندگی درست بسازیم.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: رسیدن به‌این اهداف بدون هنر و بدون ارتباط با سرمایه‌های این شهر که بخش زیادی از آن را هنرمندان ما شکل می‌دهند، امکانپذیر نیست. بنابراین جشنواره فیلم شهر یک فرصت برای مدیریت شهری است تا استعدادهای شهر را بشناسد و از طریق آن‌ها مسائل و مزیت‌های شهر را مطرح کند. همه‌این موارد دست به دست هم می‌دهد تا مدیریت شهری بتواند زیست شهری بهتری را برای شهروندان مهیا کند.

توکلی‌زاده در پاسخ به این پرسش که مدیریت شهری برای استقبال بیشتر از جشنواره چه امتیازهایی به فیلمسازان ارائه می‌دهد، بیان کرد: ما وظیفه خود می‌دانیم که از هنرمندان عزیزمان حمایت کنیم و در همین مدت کوتاه که از مدیریت شهری جدید گذشته است، چند فیلم سینمایی مهم کشور از حمایت‌های شهرداری تهران برخوردار شده اند. البته مدیریت شهری در ادوار گذشته هم از فیلم‌های مهم کشور حمایت کرده و ما نیز در این دوره به نوبه خود به وظیفه‌مان عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به‌اینکه استقبال از هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شهر قابل توجه است، عنوان کرد: البته به دلیل شیوع ویروس کرونا حدود سه سال در برگزاری جشنواره فیلم شهر وقفه ایجاد شده و با توجه به رکودی که در فضای سینمایی کشور حاکم بوده است، به نظر می‌رسد استقبال خوبی از هشتمین دوره جشنواره صورت گرفته است.

معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به حمایت‌های شهرداری تهران از جامعه هنری کشور گفت: در حال حاضر برای بعضی از فیلم‌ها و نمایش‌ها اکران‌های شهری دیده می‌شود. به عنوان مثال برای فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» کار خوبی در سطح شهر انجام شد. همچنین برای فیلم «بدون قرار قبلی» که تولید مجموعه تصویر شهر بود، هم مراسم‌های خوبی برگزار شد و هم در جشنواره فیلم فجر، شهرداری تهران متولی شد و از هردو فیلم با حضور آقای شهردار تقدیر به عمل آورد.

به گفته او، فیلم سینمایی «خورشید» ساخته مجید مجیدی و سریال «شهید باکری» از دیگر آثاری هستند که از سوی شهرداری تهران مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

توکلی‌زاده یادآوری کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم شهر این ظرفیت را دارد که ما در شهرداری تهران استعدادهای جدید و آثار منحصر به‌ فرد را کشف و شناسایی کنیم و از آن‌ها حمایت به عمل آوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز