خبرگزاری کار ایران

سعید خطیب زاده مطرح کرد:

«هِناس» سندی برای دورویی آن‌هایی‌ست که از حقوق بشر صحبت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۰۹۸

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه می‌گوید «هِناس» می‌تواند شناسنامه‌ای از مظلومیت دانشمندان و آن‌هایی که برای خودکفایی دانش کار کردند، باشد.

سعید خطیب زاده (سخنگوی سابق وزارت امور خارجه) با اشاره به اینکه تماشای فیلم «هِناس» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه به دلایل مختلف از جمله سوژه و موضوع فیلم برایش حائز اهمیت بوده است، به خبرنگار ایلنا گفت: در این فیلم سینمایی به معنای واقعی کلمه زحمات و نگاه شهید داریوش رضایی نژاد دیده شده است.

وی ادامه داد: موضوع این فیلم سینمایی علاوه بر آنکه ملی است، مربوط به سیاست خارجه و غرور ملی نیز می‌شود اما فراتر از این موضوع، شکل اثر، نوع پرداخت به داستان فیلمنامه، بازی‌های روان بازیگران و… برای من قابل توجه بود.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه تاکید کرد: برای من تماشای نقش آفرینی مریلا زارعی در این فیلم که در انتقال معنای درست حس‌ها تواناست، جذاب بود.

خطیب زاده با بیان اینکه مفصل‌بندی فیلمنامه از نظر او قابل توجه است، مطرح کرد: من شنیده‌ام قصه «هِناس» برداشت آزاد از زندگی شهید داریوش رضایی نژاد بوده و کاملا واضح است که روی فیلمنامه دقیق کار شده است. شاید به عنوان شخصیتی که بیشتر در بروکراسی شناخته شده‌ام نباید به وادی هنر و این مدیوم فاخر جسارت کنم اما برای من فیلم «هِناس» و اجزایش قابل توجه بود.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تماشای این فیلم یک مسئولیت دوباره برایش ایجاد کرده است، تصریح کرد: آنچه امروز ما داریم ماحصل خون شهیدانی هست که به واقع فخر ایران و ایرانیان هستند. آنچه که امروز به عنوان دستاورد، صیانت و حفظ می‌کنیم تلاش جوانانی است که بسیاری از آن‌ها در گمنامی فعالیت‌های جدی انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: من از تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار فیلم که سازمان سینمایی حوزه هنری است، تشکر می‌کنم که چنین موضوعی را برای ساخت فیلم انتخاب کردند. این می‌تواند شناسنامه‌ای از مظلومیت دانشمندان ما و آن‌هایی که برای خودکفایی دانش ما کار کردند، باشد.

خطیب زاده در پایان خاطرنشان کرد: «هِناس» همچنین می‌تواند سندی باشد برای دورویی آن‌هایی که در جامعه جهانی درباره حقوق بشر صحبت می‌کنند. طبیعی است که وزارت امور خارجه به عنوان وظیفه ذاتی خود تلاش می‌کند از دستاوردها صیانت و حفاظت کند تا بتواند خواست ملی را محقق کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز