خبرگزاری کار ایران

رقابت‌های قرانی بانوان استان تهران آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۶۹۰

در چارچوب چهل و پنجمین دوره مسابقات قرانی کشوری سازمان اوقاف، رقابت‌های بانوان استان تهران در آستان شیخ صدوق شهرری روز شنبه آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی آستان شیخ صدوق به نقل از ناظر این مسابقات، در این مرحله از مسابقات قرانی ۲۸۲ نفر از بانوان از مناطق شهرری، ورامین، پاکدشت و جنوب شرق استان تهران به مدت سه روز صبح و بعد از ظهر با هم به رقابت می‌پردازند.

ریحانه مروی حکیم با تاکید بر سطح مطلوب آمادگی داوطلبان افزود: بیشترین تعداد شرکت کنندگان مربوط به حفط ۵ جز قران مجید است که ۸۷ نفر از بانوان متدین برای شرکت در آن ثبت نام کرده‌اند و کمترین تعداد شرکت کننده نیز مربوط به قرایت تحقیق است که ۹ نفر در آن رقابت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: بانوانی که سن آن‌ها از هیجده سال به بالاست در این مرحله از چهل و پنجمین دوره مسابقات قرانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مشارکت دارند و این امر تلاشی است تا بانوان به عنوان رکن اصلی خانواده ضمن آشنایی با معارف قرانی در تربیت نسلی آشنا به آموزه‌های دینی و مذهبی از پشتوانه‌های معنوی لازم برخوردار شوند.

مروی حکیم با تشکر از میزبانی شایسته آستان شیخ صدوق از این رقابت‌ها خاطر نشان کرد: حضور بانوان در این مراکز روحانی و معنوی نقش برجسته‌ای در اشاعه فرهنگ قرانی و مقابله با توطئه‌های مختلف برای ایجاد استحاله فرهنگی دارد که نیاز است متولیان امر برای تسهیل شرایط حضور بانوان و غنا بخشی به برنامه‌های فرهنگی اهتمام بیشتری داشته باشند.

شایان ذکر است در بخش آوایی انفرادی شرکت کنندگان در حفظ پنج جز، بیست جز، حفط کل، قرایت تحقیق، ترتیل، اذان و دعا خوانی و بخش گروهی مدیحه سرایی و هم خوانی قرانی رشته‌هایی است که به مدت سه روز بانوان این مناطق از استان تهران در آن به رقابت می‌پردازند.

بر اساس اعلام قبلی همچنین بخش معارف این مسابقات نیز مشتمل بر تفسیر عمومی قران کریم، ترجمه نهج البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه است.

مرحله کشوری این مسابقات در نیمه دوم سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز