خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی وزیر ارشاد در بوکان؛

زبان، ادب و فرهنگ کردی، جزء میراث پر افتخار فرهنگ ایرانی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۶۴۴

مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی ناله شکینه با حضور سید محمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان بوکان استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی ناله شکینه با حضور سید محمد هاشمی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان بوکان استان آذربایجان غربی برگزار شد.

سید محمد هاشمی در ابتدای سخنان خود گفت: ما امروز در آستانه هفتم تیر هستیم که یادآور دو واقعه تلخ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است؛ اول انفجار دفتر حزب جمهوری و شهادت شهید آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان و همچنین فاجعه غم انگیز بمباران شیمیایی و ناجوانمردانه مردم سردشت، یاد و خاطره ی شهدا و جانبازان این دو واقعه را گرامی می داریم.

معاون وزیر ارشاد در ادامه افزود: یکی از بخش های جدایی ناپذیر و صفحات پر افتخار در میراث ایرانی ما، زبان، ادب و فرهنگ کردی است. اینگونه جشنواره ها، نمایشگاه ها و رویداد ها که در جای جای کشور ما برگزار می شود در جهت تقویت خرده فرهنگ های بومی موثر است که این مهم از سیاست های قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

جشنواره های مشابه این جشنواره که ما امروز در خدمت دوستان هستیم، دو ثمره ی مهم دارد؛ اول آنکه توجه به استان ها و شهرستان‌ها است و این از سیاستهای ضروری و بسیار مهم است و باید مورد توجه همه مدیران قرار گیرد. ما هرچه تمرکز زدایی کنیم بیشتر سود خواهیم کرد. ظرفیت ها فقط در مرکز جمع نیستند و در گوشه گوشه کشور از استانها و شهرها تا شهرستانها و روستاها همه و همه پر است از ظرفیت های مستعد و توانمند. هر چه بیشتر در این زمینه سرمایه گذاری کنیم سود بیشتری دریافت خواهیم کرد. بسیاری از سرمایه های فرهنگی و هنری امروز ایران زمین از دل همین شهرستان‌ها و روستاها بلند شده اند که امروز مایه افتخار ایران و ایرانی شده اند.

ثمر دوم اینگونه رویدادها، مسئله نیروی انسانی و کشف استعدادهای جوان و نوجوان است. مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها همگی گذرا است و آنچه می‌ماند کشف، تقویت و تربیت نیروی انسانی مستعد و توانمند است که به عنوان باقیات الصالحات برای مدیران باقی خواهد ماند.

دکتر سید محمد هاشمی در ادامه با اشاره به جشنواره تئاتر خیابانی ناله شکینه تاکید کرد: از مسئولان استانی خواهش دارم که این رویداد را رها نکنند و پس از برگزاری این اختتامیه سرمایه گذاری بر روی نیروهای مستعد شناسایی شده در این جشنواره را ادامه دهند.  اینگونه رویدادها نیازمند یک دبیرخانه ی پویا و فعال است که با ظرفیت ها، شرکت کنندگان و علاقه‌مندان در ارتباط مستمر باشد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر ارشاد در پایان، از دبیر، دست اندرکاران و شرکت کنندگان این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز