خبرگزاری کار ایران

همزیستی میان انسان و طبیعت، در یک نمایشگاه نقاشی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۳۰۱

نمایشگاه آثار نقاشی مسعود مولایی با موضوع انسان و طبیعت بیجان در فرهنگسرای نیاوران رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، جمعه ۱۰ تیرماه در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران، نمایشگاه آثار نقاشی مسعود مولایی با موضوع انسان و طبیعت بیجان با حدود ۵۰ اثر به معرض نمایش درخواهد آمد. 

مولایی متولد اردیبهشت ماه ۱۳۴۳ تهران است. وی از نوجوانی متوجه علاقه‌ی خود به کار‌های هنری به خصوص نقاشی می‌شود و بعد از تحصیلات متوسطه در کلاس‌های آزاد کمال الملک شرکت می‌کند. پس از اتمام دوره سربازی با معرفی یکی از دوستان به محضر مرتضی کاتوزیان رفته و تحت تعلیم ایشان قرار می‌گیرد، مولایی معتقد است این سال‌ها تاثیر بسیار زیادی در شکل گیری نقاشی‌هایش داشته است. در ابتدای دهه ۷۰ راهی کشور ژاپن شده و ضمن برپایی چندین نمایشگاه بعد از ۵ سال به ایران باز می‌گردد و آتلیه‌ی نقاشی نور را افتتاح می‌کند و به آموزش هنرجویان می‌پردازد. 

 مولایی می‌گوید: دخل و تصرف در طبیعت و خلق ترکیب‌بندی‌های تازه، رویای ناتمام من است. برای تعبیر این رویا باید ترسیم‌گر کسانی می‌بودم که در هماهنگی با طبیعت نفس می‌کشند؛ یعنی مردمان روستایی. این همزیستی میان انسان و طبیعت تنها در رویاهایم باقی نمانده بلکه به آثارم تبدیل شده است. آن‌چه می‌بینید، بیش از آن‌که میراث‌دار طبیعت باشد از احساسی شخصی رنگ گرفته است. 

مسعود مولایی در نمایشگاه‌هایی چون، نمایشگاه گروهی آتلیه کارا نگار خانه‌ی سبز، نمایشگاه انفرادی یوکوهامای ژاپن، نمایشگاه هنر‌های دستی ملل در ژاپن، نمایشگاه انفرادی در شهر تاچیکاوا ژاپن، نمایشگاه گروهی آتلیه‌ی کارا-کاخ سعد آباد، نمایشگاه انفرادی موسسه‌ی فرهنگی هنری صبا، نمایشگاه اکسپو غرب کشور-ارومیه و نمایشگاه انفرادی گالری شکوه حضور داشته است. 

علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند، لازم به ذکر است که این نمایشگاه تا ۱۷ تیرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز