خبرگزاری کار ایران

بیانیه موزه ملی انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز شهادت شهید چمران

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۰۳۴

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه  موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به شرح زیر است:

۳۱ خردادماه سالروز شهادت دانشمندی بی‌ادعا، مجاهدی انقلابی و عارفی واصل است که با گذشت چهار دهه از عروج عارفانه‌اش همچنان نام و منش او الهام بخش آحاد امت اسلام ناب محمدی (ص) در سراسر جهان است.

چمران در اوج بود، نه تنها در جایگاه علمی و استادی، که در عرفان و اخلاق، بصیرت و آگاهی و مجاهدت خالصانه در کهکشان انقلاب اسلامی همچون ستاره‌ای چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

مبارزی انقلابی که راه و منش او تفسیر حقیقی جدایی ناپذیری دین از سیاست و علم توام با معنویت بود. او عرفان را از حجره‌های تنگ و نفس گیر به وسط معرکه جهاد کشاند و با حضور داوطلبانه‌اش در جبهه‌های مقاومت اسلامی عطای دنیای مادی در زیر سلطه طاغوت را به لقایش بخشید و علی‌وار در کنار کودکان و جوانان فلسطینی و لبنانی چنان پدری دلسوز و شمعی سوزان صفا بخش قلوب مستضعفان و مظلومان عالم بود و در کسوت چریکی جهادی دوشادوش رزمندگان مقاومت می‌جنگید.

پس از پیروزی انقلاب مبارک اسلامی در ایران به وطن بازگشت و به مصاف با گروهک‌های تروریستی و ضد انقلاب در غرب کشور و سپس عازم جبه‌های نبرد حق علیه باطل شد و در جبهه سوسنگرد به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آری، رقصی چنین میانه میدانم آرزوست… حیات و ممات او الگویی گران سنگ را پیش روی جوانان و دانشجویان امت اسلامی قرار داده است.

حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) در فراق چمران فرمود: «شماها چند سال دیگر نیستید در این عالم، چمران هم نیست؛ چمران با عزت و عظمت و با تعهد به اسلام جان خودش را فدا کرد و در این دنیا شرف را بیمه کرد و در آن دنیا هم رحمت خدا را بیمه کرد؛ ما و شما هم خواهیم رفت. مثل چمران بمیرید!»

حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) در وصف این مجاهد بزرگ فرموده است: «مرحوم شهید چمران حقاً یک نمونه و مظهری بود از آن چیزی که انسان دوست می‌دارد، تربیت جوانان ما و دانشگاهیان ما به آن سمت حرکت بکند… در دانشگاه پرورش انسانِ در تراز شهید چمران لازم است.»

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران (رحمه‌الله علیه) و روز بسیج اساتید اعلام می‌دارد دانشجویان و جوانان مومن و انقلابی این مرز و بوم هم پیمان با امام راحل عظیم الشان (ره) و خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) در سنگرهای علم و عرفان، مجاهدانه در نبرد با طواغیت عالم به سوی قله‌های رفیع دانش و اخلاق پیش می‌روند و تا تحقق تمدن نوین اسلامی و ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، علَم سلاح و قلم را بر زمین نخواهند گذاشت. ان شاالله

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز