خبرگزاری کار ایران

رضا نصیری مطرح کرد؛

عدم همکاری شهرداری و خسارت چند میلیاردی و توقف ساخت برنامه «تهمتن»

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۲۳۶

رضا نصیری با اشاره به اینکه شهرداری تهران برای ادامه ساخت برنامه «تهمتن» در اجاره لوکیشن همکاری لازم را با عوامل تولید آن نداشته، تأکید کرد: به دلیل این عدم همکاری، خسارت‌ بالایی به برنامه وارد شده و ادامه ساخت آن نیز امکانپذیر نیست.

رضا نصیری (تهیه‌کننده تلویزیون) که دو برنامه «تهمتن» و «کودک شو» از جمله آثار این تهیه‌کننده به حساب می‌آیند در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت این دو اثر اظهار داشت: تولید فصل اول برنامه «تهمتن» که ۱۰۰ قسمت بود به پایان رسیده و متأسفانه شرایط برای ادامه تولید این برنامه فراهم نیست.

نصیری خاطرنشان کرد: زمانی که در شهر آفتاب لوکشین فیلمبرداری را اجاره کردیم، با مدیران وقت سیما به همراه مدیران ارشد شهرداری به توافق رسیدیم و طبق همین توافقات اولیه قرار بر این شد که این لوکیشن به اندازه سه تا پنج سال در اختیار ما قرار بگیرد و هر سال قرارداد اجاره تمدید شود. با توجه به این شرایط ما پذیرفتیم که در آنجا قرارداد بنویسیم.

وی افزود: حدود ۱۱ ماه بزرگ‌ترین دکور برنامه‌های ترکیبی تاریخ تلویزیون را در شهر آفتاب احداث کردیم و بعد از آن ضبط برنامه را آغاز کردیم و یک ماه بعد از آغاز تصویربرداری قرارداد به پایان رسید، درخواست دادیم که قرارداد تمدید شود، مدیرعامل وقت طی نامه‌ای تقاضا کرد که توسط کارشناس دادگستری نرخ‌گذاری صورت بگیرد. این پروسه حدود دو ماه زمان برد و در این مدت مدیرعامل شهر آفتاب تغییر کرد و با وجود وعده‌هایی که به ما دادند در نهایت به ما تأکید کردند که در این محل باید نمایشگاه برگزار شود و امکان ادامه همکاری وجود ندارد. ما درخواست کردیم که سالن‌های دیگری را برای نمایش در نظر بگیرند ولی تأکید آن‌ها بر این بود که کل ظرفیت شهر کتاب باید برای نمایشگاه مورد استفاده قرار بگیرد و امکان ادامه همکاری با ما وجود ندارد.

این تهیه‌کننده در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: متأسفانه به نظر می‌رسد برگزاری نمایشگاه با محصولات چینی بسیار ارزشمندتر از استعدادیابی جوانان این مرز و بوم است. ما با وجود اینکه اجاره سالن را با قیمت مصوب پرداخت می‌کردیم و هر چقدر که مذاکره و رایزنی داشتیم، تصمیم آن‌ها بر عدم ادامه همکاری بود و در نهایت مجبور به تخلیه لوکیشن شدیم و به نوعی تولید «تمهتن» با وجود هزینه‌های بالایی که صورت گرفته، به یکباره برای همیشه متوقف شد.

نصیری درباره ادامه تولید برنامه در لوکیشینی دیگر، گفت: ۲۰ میلیارد تومان برای دکور این برنامه هزینه شده است و ما با عدم همکاری شهرداری مجبور به تخلیه لوکیشن شده‌ایم. قطعاً برای سازمان صداوسیما تأمین دوباره این هزینه در لوکیشنی دیگر منطقی نیست. متأسفانه با وجود رایزنی‌های صورت گرفته از سوی عوامل تولید برنامه و سازمان صداوسیما، هیچ همکاری با ما صورت نگرفته و شهرداری بی‌توجه به این مسئله و تعهداتی که به ما داده است، اصرار به تخلیه لوکیشن این برنامه دارد.

وی افزود: «تهمتن» متعلق به مردم و برنامه‌ای است که مردم و جوانان و نوجوانان این کشور را به ورزش تشویق می‌کند، اگر شهرداری تهران دغدغه‌ای در این زمینه دارد باید از این برنامه حمایت کند. ما خسارت مالی شدیدی به دلیل این‌ عدم همکاری متحمل شده‌ایم اما از نظر من خسارت اصلی جلوگیری از ساخت برنامه‌ای مفید برای ترغیب و تشویق جوانان به ورزش است. از طرفی جوانان بسیاری بالغ بر ۳۰ هزار نفر از سراسر ایران برای حضور در این برنامه اعلام آمادگی کردند و ما استعدادیابی ورزشی را در سراسر ایران دنبال کردیم اما متأسفانه وقتی اعلام شد که فصل‌های بعدی این برنامه ساخته نمی‌شود، این جوانان دچار سرخوردگی شدند و پیام‌های بسیاری دریافت کردم که می‌گفتند ماه‌ها تمرین کردند و برای موفقیت، روی این برنامه حساب کرده بودند. شاید ناراحتی من از توقف ساخت «تهمتن» این تصور را ایجاد کند که من نگران منافع شخصی خودم هستم اما حتی طی نامه‌ای از مسئولان درخواست کردم که شخص دیگری را جایگزین من کنند ولی اجازه ندهند که این برنامه با وجود هزینه‌های بالایی که صورت گرفته و جوانانی که با ذوق و انگیزه در آن حضور پیدا کرده‌اند، متوقف شود.

نصیری درباره دلیل ساخت این برنامه در «شهر آفتاب» گفت: ما خیلی تلاش کردیم که این دکور را در زمین‌های سازمان صداوسیما مثل شهرک غزالی بسازیم، آن‌جا حدود یک سال ۴۵ هزار متر زمین را آماده راه‌اندازی دکور کردیم ولی به لحاظ مشکلات زیرساختی امکانات لازم فراهم نشد و در نهایت مجبور شدیم به «شهر آفتاب» برویم. چنین برنامه‌هایی که سلبریتی‌محور نیستند، می‌تواند سال‌ها تولیدشان ادامه داشته باشد و هیچ‌وقت هم تکراری نمی‌شوند چرا که قهرمانانشان در هر قسمت تغییر می‌کند. اگر نگاهی به برنامه‌های اینچنین در کشورهای دیگر داشته باشید متوجه می‌شوید که سال‌ها چنین برنامه‌هایی برگزار می‌شوند که هر سال افراد جدیدی در آن حضور دارند ولی در کشور ما اینگونه نیست.

وی افزود: به نظر من برنامه «تهمتن» روحیه جوانمردی را وسعت داد، برای نسل امروز امکانی فراهم شد که استعدادهای ورزشی خود را بروز دهد، برای کودکان ما الگوسازی کرد و روحیه قهرمانی و پهلوانی را به نوعی ترویج داد. من ویدیوهای بسیاری از کمپ‌های ترک اعتیاد دارم که افراد در این کمپ‌ها با دیدن برنامه «تهمتن» ترغیب شده‌اند پس از ترک اعتیاد به ورزش روی بیاورند و حتی در این برنامه حاضر شوند و حتی یکی از قهرمانان برنامه ما چنین شرایطی داشت. متأسفانه با وجود این اقدامات و ویژگی‌های مثبت این برنامه، شهرداری تهران با بی‌توجهی کامل و عدم همکاری لازم به نوعی جلوی ادامه ساخت و پخش «تهمتن» را گرفت.

این تهیه‌کننده تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های مثبت برنامه «تهمتن» نگاه ویژه آن به شهرستان‌ها بوده است. از بین ۲۵۶ ورزشکاری که در این برنامه حضور داشتند ۱۹۴ ورزشکار از شهرستان‌ها بودند که بالای ۶۰ درصد آن‌ها از مناطق دور افتاده بودند و به نظر من خسارت معنوی متوقف شدن این برنامه بسیار بیشتر از خسارت مادی آن است. هر برنامه برای فصل اول خود قطعاً آزمون و خطاهایی دارد که در ادامه می‌تواند با رفع اشکالات به اثری با کیفیت‌تر تبدیل شود و من فکر می‌کنم «تهمتن» توانسته بود نظر مخاطبان را به خود جلب کند و در مسیری قرار بگیرد که به یک نام معتبر در تلویزیون تبدیل شود. کاش آقای زاکانی درباره دلیل‌ عدم همکاری با «تهمتن» پاسخی شفاف به مخاطبان این برنامه و عوامل آن ارائه دهند.

نصیری در پایان درباره ساخت فصل جدید برنامه «کودک شو» گفت: مجوز تولید «کودک شو» در ۱۵۵ قسمت صادر شده است، امروز در مرحله پیش تولید هستیم، اتاق فکر این برنامه تقریباً دو ماه است که کار خود را آغاز کرده است. قطعاً تفاوت‌هایی نسبت به فصل‌های قبل شاهد خواهیم بود اما هنوز درباره این تفاوت‌ها و مجری برنامه به قطعیت نرسیده‌ایم و به زودی پس از قطعی شدن، اعلام خواهد شد. ما در ۴ فصل «کودک شو» هر فصل تغییراتی در جهت جلوگیری از تکراری شدن برنامه داشتیم و این رویکرد را در فصل پنجم نیز دنبال خواهیم کرد. امیدوارم فصل جدید این برنامه مثل دیگر فصل‌های آن مورد توجه مخاطبان تلویزیون قرار بگیرد.

عدم همکاری شهرداری و خسارت چند میلیاردی و توقف ساخت برنامه «تهمتن»

عکس: مهدی آزادبخت

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز