خبرگزاری کار ایران

انتشار گلچین شعرهای شاعری از دیار آشنا همراشیر

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۸۳۰

کتابی دربردارنده گلچین شعرهای شاعری از دیار آشنا همراشیر در قالب دو زبانه ترکمنی و فارسی تالیف و ترجمه و روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب شعر معاصر ترکمن (دوزبانه ترکمنی- فارسی) که گلچین شعرهای شاعری از دیار آشنا همراشیر تالیف و ترجمه سیاوش مرشدی (استادیار پایه ۱۲ گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان، مرکز گمیشان) است، توسط نشر مختومقلی فراغی روانه بازار شد.

زبان ترکمنی از زبان‌های شاخه اوغوزی است که با زبان‌های ترکی آذربایجانی و ترکی استامبولی هم ریشه است. می‌دانیم ادبیات وجه و تجلی زیبایی شناسانه زبان هر ملت و قوم به شمار می‌رود. در دوران معاصر شاعران و نویسندگانی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان ترکمنستان فعالیت کرده‌اند. کربابایف در بخش داستان‌نویسی و نمایشنامه نویسی، قوم تانگری قولی در زمینه شاعری و داستان‌نویسی و همراشیر در عرصه‌های شاعری، داستان‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی به زبان ترکمنی آثار متنوعی به یادگار گذاشته‌است.

گلچینی از شعرهایی که از همراشیر یا همرا شیراف در کتاب مذکور آمده نشان دهنده ذوق و طبع شاعری اوست؛ او برای کودکان بیش از ۱۵ اثر به صورت شعر و نثر تالیف و چاپ کرده است. همچنین از او آثاری در حوزه ادبیات نمایشی به چاپ رسیده است.

 بیژن تلیانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز