خبرگزاری کار ایران

یک کارگردان جوان:

ساخت فیلم کوتاه ریسک است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۷۵۰

حمید یوسفی معتقد است که ساخت فیلم کوتاه با توجه به اینکه بازگشت سرمایه ندارد،‌ کاملاً ریسک است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید یوسفی، کارگردان فیلم کوتاه «ابوالهول»، که به تازگی مزاحل تولیدش را پشت سرگذاشته، درباره شرایط ساخت امروز فیلم‌های کوتاه عنوان کرد: امروزه هزینه‌های تولید یک فیلم کوتاه، به جز هزینه بازیگر همان شرایط سینمای بلند را دارد. ساخت فیلم‌های کوتاه به دلیل اینکه بازگشت مالی صد در صدی ندارند، کاملا ریسک است.

وی افزود: پیش‌تر در ساخت فیلم‌های کوتاه شاهد آثار متفاوت و تجربه‌های جدید بودیم. آن زمان دانشجوها و دیگر فیلمسازان نیز فرصت آزمون و خطا داشتند. یکی از دلایلی که آثار الآن شبیه هم هستند، بالا رفتن هزینه‌های تولید است. در نتیجه فیلم‌های با ریسک کمتر و جواب پس داده‌تر هم ساخته می‌شوند.

یوسفی ضمن اشاره به سختی‌های تولید فیلم بیان کرد: فیلمسازان کوتاه این روزها دو چالش پیش رو دارند که باعث می‌شود فیلم‌ها شبیه هم شده و فیلمسازان هم جسارت قبل را نداشته باشند که برای آینده فیلم‌کوتاه کمی خطرناک به نظر می‌رسد. چالش اول آنان در بحث اقتصاد است که می‌خواهند زودتر کارشان دیده شده و مورد حمایت قرار بگیرد. چالش دوم‌شان نیز به حمایت جشنواره‌ها و مراکز از یک نوع آثار است.

وی با اشاره به اهمیت توجه و حمایت از هنرمندان فیلم کوتاه گفت: گاهی حمایت‌ها به شکل مالی و اقتصادی است. اما حمایت‌ از ساخت فیلم، پرورش خلاقیت و سلیقه‌های گوناگون را هم نباید نادیده گرفت. برخی گمان می‌کنند که موفقیت در سینمای کوتاه تضمینی برای ورود به سینمای بلند است. اما سینمای بلند ادبیات و سازوکار خودش را دارد که خیلی از موفقیت در فیلمسازی کوتاه پیروی نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز