خبرگزاری کار ایران

«نسکناس» ترکیبی از نقاشی با اسکناس‌های دنیا

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۷۶۹

نقاشی‌هایی با استفاده از اسکناس‌های دوران مختلف کشورهای دنیا روی دیوار می‌روند.

به گزارش ایلنا، «نسکناس» نام نمایشگاه انفرادی افسانه عقیلی است که جمعه بیستم خردادماه در گالری آتبین برگزار می‌شود. 

این نقاشی‌ها که با استفاده از اسکناس‌های دوران‌ها و کشورهای دنیا کشیده شده است، نگاهی شاعرانه، متفاوت و سعی در باز آفرینی و خلق مفهوم جدیدی از این عنصر پر کاربرد امروزی دارد. 

افسانه عقیلی، خالق این آثار درباره‌ی این نمایشگاه می‌گوید: تجربه‌های مختلفی از عناصر گوناگون در سال‌های گذشته در نقاشی‌هایم داشته‌ام اما در نمایشگاهی که در بارسلون از آثارم برگزار شد بازی و نوع نگاهی که به اسکناس داشتم بسیار مورد توجه، نقد و مبنای گفتگو قرار گرفت، این مساله باعث شد نسبت به تهیه و برگزاری یک نمایشگاه با همین موضوع و کانسپت اقدام کنم به همین دلیل با سعی و خطای بسیار به یک نثر روایی خاصی رسیدم و با الهام از درونمایه‌های خود هر اسکناس با آن برخورد و آن را روایت کنم. 

عدنان مصلایی، کیوریتور نمایشگاه هم در این باره بیان می‌کند: از روزی که خانم عقیلی موضوع و ایده‌ی خود را در مورد سری جدید آثارش با من در میان گذاشت، آن را جالب و مهیج یافتم و با توجه به مدرن بودن نوع نگاه به این عنصر مطمئن شدم که نمایشگاه خیلی خوبی خواهیم داشت به ویژه این که اسکناس همیشه دغدغه و معیار سنجش اطرافیانمان ما بوده است. 

او اضافه می‌کند: این نمایشگاه شاید تنها جایی باشد که مسیر برعکس شده و هنرمند اسکناس را به بازی گرفته که این موضوع به تنهایی جذابیت نمایشگاه را دو چندان می‌کند و به نحوی در اسم‌گذاری نمایشگاه هم به این امر نیم نگاهی داشتیم. نمایشگاه «نسکناس» تا ۳۱ خرداد ماه در گالری آتبین دایر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز