خبرگزاری کار ایران

برخورد غیرکلیشه‌ای با موضوع فرزندآوری در «نورگیر»

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۶۷۹

کارگردان اپیزود «نورگیر» سریال «تازه وارد» می‌گوید قصدش برای ورود به این سریال از ابتدا این بود که برخورد غیرکلیشه‌ای با موضوع فرزندآوری داشته باشد به همین دلیل قصه پیرمرد بداخلاقی را برای مخاطبان می‌گوید که یک نوزاد موجب تحول در زندگی‌اش می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد حیدریان کارگردان «نورگیر»، یکی از اپیزودهای سریال اپیزودیک «تازه وارد»، در پاسخ به این سوال که این اپیزود هم‌اکنون در چه مرحله‌ای‌ست، بیان کرد: «نورگیر» در حال حاضر در مرحله اصلاح رنگ‌ونور و صداگذاری قرار دارد تا به زودی آماده پخش شود.

وی درباره دلیل انتخاب نام این اپیزود مطرح کرد: کاراکتر اصلی «نورگیر» خانه‌اش هیچ پنجره‌ای ندارد. در حقیقت با پیرمرد افسرده، خسته و فرتوتی روبه‌رو هستیم که تنها دریچه ارتباطش با جامعه نورگیرِ خانه‌اش است و به نوعی پیرمرد پنجره خانه‌اش را بازنمی‌گذارد تا حتی هوا هم وارد نشود به همین دلیل نام «نورگیر» را برای اپیزود برگزیدیم که ایهام‌وار شخصیت فرد را تحلیل می‌کند.

کارگردان «نورگیر» با بیان اینکه قرار نبود در این پروژه حضور داشته باشد، تصریح کرد: من قرار بود یک فیلم کوتاه بسازم اما فرصتی برایم فراهم شد که در این پروژه حضور داشته باشم در حقیقت به ایده خوبی رسیدم، آن را به نگارش درآوردم و وارد پروژه شدم.

حیدریان افزود: قصد من برای ورود به این پروژه از ابتدا این بود که برخورد غیرکلیشه‌ای با موضوع فرزندآوری داشته باشم به همین دلیل قصه پیرمرد بداخلاقی را برای مخاطبان می‌گویم که یک نوزاد موجب تحول در زندگی‌اش می‌شود.

وی با بیان اینکه رضا بنفشه‌خواه جزو گزینه‌های اصلی برای بازی در این اپیزود بود، مطرح کرد: خوشبختانه ایشان فیلمنامه را خواند، پسندید و با ما وارد فعالیت شدیم. علی دلپیشه دیگر بازیگر «نورگیر» است که نقش مکمل را دارد و پیش از این در فیلم «مصلحت» و... کار کرده بودیم. فرزاد دشتی و کاوه فرجادمنش هم از دیگر نقش‌آفرینان این اثر هستند که پیش از این با آن‌ها کار کرده بودم. الینا پوررحیم به عنوان همسر رضا بنفشه‌خواه در این اپیزود حضور دارد. باید روی این نکته تاکید کنم که از ترکیب بازیگران راضی هستم.

این فیلمساز با بیان اینکه اساسا آدم مضمون‌محوری نیست، گفت: من ابتدا به موقعیت و قصه فکر می‌کنم و تصورم این است اگر موقعیت و قصه درست شکل بگیرد، هر مضمونی می‌تواند در آن جای بگیرد یعنی مهم این است که قصه جذاب باشد. بر این اساس نباید مستقیم از بسیاری از مسایل صحبت کنیم چراکه رسیدن به آن و درکش سخت است.

حیدریان در پایان با بیان اینکه هدفش از ساخت «نورگیر» این بود که اثری بسازد تا قابل قبول باشد، خاطرنشان کرد: من از دو روز فیلمبرداری به هشت روز و از ۴ دقیقه فیلم به ۴۰ دقیقه رسیدم که یکی از بزرگترین چالش‌های من بود. همچنین باید با بضاعت سریال کنار می‌آمدم و با این مساله دست و پنجه نرم می‌کردم که آیا می‌توانم روزی ۵ دقیقه مفید ضبط کنم یا نه. از سوی دیگر همکاری با بازیگران حرفه‌ای و کار کردن با گروهی که شبیه فیلم کوتاه کار نمی‌کردند، تجربه جدیدی را برایم رقم زد.

در خلاصه داستان «نورگیر» آمده است: احمد مهربان پیرمرد هشتادوچندساله و تنهاییست که هیچ انگیزه‌ای برای ادامه زندگی ندارد! و در فکر پایان دادن به زندگی‌اش است که…

سریال اپیزودیک «تازه وارد» به تهیه‌کنندگی محمدجواد موحد که در باشگاه فیلم سوره تولید شده و محصول خانه تولیدات جوان صداوسیما است، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز