خبرگزاری کار ایران

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری:

دولت تاکنون هیچ کارت زردی از مجلس دریافت نکرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۸۴۳

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری وضعیت سؤالات مطرح‌شده از سوی مجلس را، از آغاز به کار دولت تاکنون شرح داد و گفت: دولت تاکنون هیچ کارت زردی از مجلس دریافت نکرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، سیدمحمد حسینی (معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری) در یازدهمین جلسه شورای معاونان امور مجلس وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی که صبح امروز سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ با حضور  سید عزت‌الله ضرغامی در موزه ملی ایران برگزار شد، وضعیت سؤالات مطرح‌شده از سوی مجلس را، از آغاز به کار دولت تاکنون شرح داد.

در ادامه جلسه معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری ضمن عرض تسلیت برای اتفاق متروپل آبادان بیان کرد: «برای رسیدگی و خدمات‌رسانی این اتفاق وزیر کشور، معاون اول، معاون اقتصادی و معاون امور زنان و همچنین تیم آتش‌نشانان تهران در محل حضور پیدا کردند. نظام و دولت حضور داشتند و کم نگذاشتند.»

او افزود: «همان‌هایی که باید پاسخگو باشند، چرا این ساختمان سست ساخته شده زبان‌درازی می‌کنند.»

حسینی همچنین ضمن گرامی‌داشت دهه کرامت به تاکید رهبری مبنی بر همکاری صمیمانه دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: «انتصابات از جمله مهم‌ترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین دوری از عوام‌زدگی و روشنگری برای مردم در مورد مطالبات خارج از عرف از دیگر نکات مورد تاکید مقام معظم رهبری است.»

بررسی و تصمیم‌گیری درباره طرح‌ها و لوایح، اصلاح ساختار بودجه و تدوین مصوبه‌ها توسط دولت، مجلس و کمیسیون‌ها از دیگر موارد مطرح شده از سوی رهبری بود که حسینی به آن اشاره و بر اجرای آن تاکید کرد.

او با بیان اینکه در حال حاضر مدیریت کشور دشوار و پیچیده است، افزود: «نباید دقت را فدای سرعت کرد، دشمن از کم‌ترین خطا بهره می‌برد. در حادثه آبادان دستور بازداشت سازنده ساختمان صادر شده بود، اما به اشتباه این خبر مخابره شد که او دستگیر شده است و رسانه‌های معاند از آن بهره‌برداری سیاسی خود را کردند.»

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری به اهمیت مجلس از سوی ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: «رئیس‌جمهوری روزانه گزارش تذکرات دریافت شده از مجلس و اقدامات انجام‌شده در آن راستا را دریافت و بررسی می‌کند.»

او همچنین به ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها به مجلس اشاره کرد و افزود: «دائما باید این گزارش عملکرد به‌روز و آماده ارائه باشد. همچنین برای ارتباط هر چه بهتر با نمایندگان باید تقسیم کار صورت گیرد.»

حسینی تاکید کرد: «تاکنون هیچ استیضاح اعلام وصول‌شده و سؤالی که مجلس قانع نشود، نداشته‌ایم. هشت مورد سؤال مطرح شده که در هفت مورد سؤال‌کننده با توضیحات ارائه‌شده قانع شده و یک مورد نیز که به رای گذاشته شد، مجلس قانع شد و در نهایت هیچ کارت زردی تاکنون نداشته‌ایم.»

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری با تاکید بر نقش مهم معاون پارلمانی دستگاه‌ها، افزود: «معاون پارلمانی باید فعال باشد و وزیر مربوطه نیز به او اختیارات و بهای لازم را بدهد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز