خبرگزاری کار ایران

کتاب «بر چکاد آواز؛ جلال تاج اصفهانی» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۲۸۶

کتاب «بر چکاد آواز؛ جلال تاج اصفهانی» به کوشش محمدجواد کسایی توسط انتشارات هنر موسیقی منتشر شد.

به گزارش ایلنا، کتاب «بر چکاد آواز؛ جلال تاج اصفهانی» به کوشش محمدجواد کسایی، با همکاری علی‌اکبر صحافی‌پور و امید امساکی توسط انتشارات هنر موسیقی منتشر شد. این کتاب همراه با تصاویر و گفت‌وگوهایی از تاج اصفهانی است که برای نخستین بار منتشر می‌شود. 

در بخشی از مقدمه کتاب چنین آمده است:

«در این کتاب به بازخوانی هنر و منش هنرمندی می‌پردازیم که یکی از چند حلقه دیگرگونی آواز قدیم به آوازی نو بود. هنرمندی عاری از هرگونه ادعا، ساده زیست، آداب‌دان، و دارای خلق‌وخویی که هم‌تراز هنرش یا حتی برتر از آن بود. جلال تاج اصفهانی عمری را در پهنه زندگی، آوازی مردم‌مدار خواند و هنر خود را بی‌دریغ پیشکش مردم کرد، اما شامگاه هستی او به‌تلخی و درنهایت ناسپاسی و قدرناشناسی گذشت، تا آنکه درگذشت. آواز او بی‌شک الگویی است برای همه آوازخوانان، و شخصیت فردی و اجتماعی‌اش سرمشقی برای همه هنرمندان.»

در این کتاب گردآورندگان به بازخوانی اسناد، احوال و تاریخ جلال تاج اصفهانی نشستند، با خانواده او گفت‌وگو کردند و صحبت‌های بزرگان موسیقی ایران درباره این اسطوره را آورده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز