خبرگزاری کار ایران

مرور آثار شهریار احمدی و رونمایی از مونوگرافی هنرمند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۹۸۸

نمایشگاه مرور آثار شهریار احمدی نقاش معاصر همزمان با رونمایی از کتاب مونوگراف هنرمند که از سوی انتشاراتی بین‌المللی چاپ شده ششم خرداد گشایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه مرور آثار شهریار احمدی (نقاش معاصر) از جمعه ششم خرداد همزمان با رونمایی از کتاب مونوگراف هنرمند که از سوی انتشارات بین‌المللی (SKIRA) چاپ شده، در فرهنگسرای نیاوران گشایش می‌یابد.

در نمایشگاه مرور آثار احمدی که با کیوریتوری مزدک فیض‌نیا برپا می‌شود، حدود ۹۰ اثر نقاشی روی دیوارهای فرهنگسرای نیاوران می‌رود؛ آثاری که انتخابی است از مجموعه‌هایی که بین سال‌های ۱۳۷۴-۱۴۰۰ خلق شده‌اند. 

این نمایشگاه بعد از تهران در مراکز معتبر هنری خارج از ایران به صورت تور ادامه می‌‌یابد. بهانه برگزاری این نمایشگاه، رونمایی از کتاب گزیده آثار این احمدی است که توسط نشر بین‌المللی اسکیرا در میلان و با کیوریتوری مارکو مِنه گوتزو، منتقد صاحب نام ایتالیایی و استاد تاریخ هنر دانشگاه هنرهای زیبای میلان، در ایتالیا چاپ شده و در بردارنده بیست و پنج سال اولِ عمر کاری اوست. 

این برای برای اولین بار است که دوره‌های مختلف کاری این هنرمند، به این صورت، یکجا و در کنار هم قرار داده شده است. این پروژه نمایشگاهی و انتشار کتاب، با همکاری بنیاد خانواده فیض نیا، استودیو شهریار احمدی و نشر اسکیرا برگزار انجام شده است. 

شهریار احمدی متولد سال ۱۳۵۸ در کرمانشاه است. او قبل از آنکه به صورت حرفه‌ای آموزش ببیند، به صورت خودآموخته خوشنویسی می‌کرد. فعالیت حرفه‌ای او از سال ۱۳۷۲ با ورود به هنرستان هنرهای تجسمی پسران کرمانشاه آغاز شد و اولین نمایشگاه گروهی را درسال ۱۳۷۵ برگزار کرد. لیسانس را سال ۱۳۷۶ و فوق لیسانس نقاشی را سال ۱۳۸۰ دریافت کرد و درسال ۱۳۷۴ برنده جایزه اول محیط زیست در ژاپن شد. سال ۱۳۸۶ نیز جایزه و تندیس دوسالانه بین المللی نقاشی جهان اسلام را بُرد. احمدی از آن زمان تا کنون بیش از ۱۵ نمایشگاه انفرادی در تهران، زوریخ، لوسرن، دبی، استانبول، ماربلا. . داشته و بیش از ۱۵۰ نمایشگاه گروهی در ایران، سویس، فرانسه، انگلستان، ایلات متحده آمریکا، ترکیه، امارات متحده، ژاپن، ونزوئلا، لبنان، کویت، آلمان، چین، ایتالیا، اسپانیا و. . برپا کرده است. نقاشی‌های او که معمولاً ابعادی بسیار بزرگ دارد در حراج خانه‌های معتبر دنیا مثل کریستی، ساتبی، تهران، بونامز و…خرید و فروش می‌شود. همین طور آثار او در آرتفرهای معتبر بین المللی نمایش داده شده است. 

 نمایشگاه مرور آثار شهریار احمدی به همراه رونمایی از کتاب مونوگرافی این هنرمند، ساعت ۱۷ روز جمعه ششم خرداد در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و تا روز ۲۱ خرداد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز