خبرگزاری کار ایران

ویژه‌ برنامه‌های رادیو فرهنگ در سالروز آزادسازی خرمشهر

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۹۲۹

رادیو فرهنگ با برنامه‌های «صبح به وقت فرهنگ»، «سرزمین من» «مستند آزادسازی خرمشهر» و «داستان پیروزی» سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی می‌دارد.

به گزارش ایلنا، شبکه رادیویی فرهنگ به مناسبت سوم خرداد و بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، با به تبیین چگونگی آزادسازی خرمشهر، روایت دلاوری مردم این شهر ورزمندگان هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد. 

رادیو فرهنگ در برنامه «صبح به وقت فرهنگ‌» با روایت‌هایی از رزمندگان دفاع مقدس به مرور خاطرات این پیروزی پرداخته و در برنامه از مردم سوال شده مقاومت و ایثار رزمندگان که منجر به آزادسازی خرمشهر شد را برای نسل امروز چطور روایت کنیم؟ 

همچنین در این برنامه ضمن پخش قطعه ماندگار «ممد نبودی ببینی» چگونگی شکل گیری این اور ماندگار بر روی نوحه‌ای بوشهری روایت شده ویاد شهید محمد جهان ارا و هم رزمانش گرامی داشته می‌شود. 

برنامه «سرزمین من» نیز که مجله‌ای رادیویی با موضوع تبیین رویدادهای تاریخی است ساعت ۱۳:۰۰ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. 

گفتگوی ویژه با یکی از فرماندهان دفاع مقدس درباره حماسه ازادسازی خرمشهر، گفتگو با دکتر محیط طباطبایی درباره ضرورت حفظ میراث دفاع مقدس و روایت ماجرای اشغال خرمشهر و چگونگی آزادسازی آن از جمله ورق‌های این مجله رادیویی است. 

«مستند فرهنگ» نیز امروز ساعت ۱۵:۳۰ به تهیه‌کنندگی فاطمه محمدیان فر روایتی از آزادسازی خرمشهر است که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در این برنامه از درس‌های فتح خرمشهر ودلاوری‌های انجام شده می‌گویند. 

ویژه برنامه «داستان یک پیروزی»، نیز کار مشترک رادیو فرهنگ و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس به طور زنده ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۰۰ پخش می‌شود و شنوندگان رادیو فرهنگ با شیوه‌ای نوین و خلاقانه، ماجرای اشغال و سپس آزادسازی خرمشهر را می‌شنوند. در این شیوه از تلفیق خاطره گویی رزمندگان آن دوران به همراه نمایش استفاده شده است. 

رادیو فرهنگ را روی موج اف‌ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز وموج‌ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز بشنوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز