خبرگزاری کار ایران

ساخت بیش از ۷۰۰ خانه با استفاده از کمک‌های مردمی/ همکاری شبکه پنج سیما برای درمان زوج‌های نابارور

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۶۰۵

جزئیات طرح پری‌زاد به همراهی شبکه پنج سیما از موضوعات ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شبکه پنج، ویژه برنامه ماه رمضان شب گذشته میزبان امیرحسین رستمی بود. وی که مدیر بنیاد خیریه خصوصی است، توانسته تنها با همکاری مردم بیش از ۷۰۰ خانه بسازد. او در این برنامه راجع به فعالیت‌های خود و طرح‌های خیریه به همراهی شبکه پنج سیما صحبت کرد. 

مدیر بنیاد خیریه وفاق سبز علوی گفت: بنیاد ما از سال ۸۰ تاسیس شده و در موضوعات مختلف فعالیت داشته که شامل خانه‌سازی، درمان، توزیع سبدهای غذایی، بحث‌های فرهنگی و ساخت مدرسه و مسجد می‌شود. از مباحث مهمی که در این بنیاد به آن توجه می‌شود اشتغال‌زایی است. بنیاد سبز علوی به صورت خصوصی تاسیس شده و تمامی کمک‌های آن توسط مردم تامین می‌شود. 

امیرحسین رستمی ادامه داد: ما برای موضوعات مختلف مانند ازدواج و موارد دیگر ارائه وام‌های محدود مردمی داریم تا بتوانیم به نیازمندان کمک کنیم. از ابتدای تاسیس بنیاد تا کنون تمامی فعالیت‌های ما با نظارت کمیته امداد صورت گرفته شده است. تا امروز توانسته‌ایم با مشارکت کمیته امداد بیش از ۷۳۵ خانه بسازیم و بیش از هزار جهیزیه بدهیم. ما همچنین طرح پری‌زاد را به همراهی شبکه پنج صدا سیما داریم که با پیشنهاد مدیریت محترم شبکه پنج سیما شکل گرفت. این طرح از طریق برنامه به خانه بر می‌گردیم نیازمندان را به ما معرفی می‌کند. خانواده‌های که از مشکل ناباروری رنج می‌برند پس از معرفی به ما به مراکز مربوطه و طرف قرار داد ارجاع داده می‌شوند. طی مدت شش ماهه توانسته‌ایم ۹ زوج را با معرفی به مراکز درمان کنیم و آن‌ها را در مسیری جدید از زندگی قرار دهیم. خوشبختانه مسئولان شبکه پنج سیما در انجام این طرح بسیار جدی هستند و به ما در اجرای آن بسیار کمک کرده‌اند. 

وی افزود: ما می‌توانیم با معرفی مراکز درمان ناباروری به مردم آن‌ها را با خانواده‌های نیازمند آشنا کنیم تا از این طریق بتوانند کمک‌های مورد نظر خود را ارائه دهند. علت آن‌که شبکه پنج سیما این طرح را در دستور کار خود قرار داد آن است که حضرت آقا بحث فرزندآوری را بسیار مهم دانستند و بر آن تاکید کردند. ما تا امروز توانسته‌ایم ۶۸ زندانی آزاد کنیم و بیش از ۱۴ هزار وام قرض الحسنه بدهیم. بحث اشتغال نیز با ایجاد دو هزار و سیصد و بیست و شش کار مواجه بوده است. ما همچنین چند درمانگاه، سه مسجد و دوازده مدرسه بسازیم. بنیاد ما مورد همراهی حدود یک میلیون نفر که حدود بیش از پانصد خانواده هستند قرار دارد. ما توانسته‌ایم در سوسنگرد اقدامات مشابهی داشته باشیم و بیکاری در روستای آنجا را از بین بردیم. 

مدیر بنیاد خیریه وفاق سبز علوی گفت: طرح خیرات نان کریم اهل بیت همانند طرح قبلی توسط شبکه پنج سیما به ما واگذار شد و در این مدت توانسته‌ایم بیش از ۱۰ میلیون قرص نان را در سطح شهر تهران پخش کنیم. ما فعالیت خود در این حوزه را از سال ۹۲ در تهران آغاز کردیم و به مدت سه سال در پایتخت بودیم. در این طرح ما با نانوایی‌ها در سطح شهر هماهنگ می‌کردیم و نظر خیرین را توسط نانوایی‌ها برآورده می‌کردیم. پس از آنکه شبکه پنج کشوری شد ما توانستیم با بیش از ۷۵۰ نانوایی همراه شویم و نظر افراد را به صورت تعداد نان مورد نظر ارائه دهیم. تلاش بر آن است که میزان نان‌های ارائه شده را به ۳۰ میلیون عدد برسانیم. گفتنی است؛ تمامی نانوایی‌هایی که با ما همراه هستند ابتدای پخت خود حداقل هشت نان را خیرات می‌دهند. 

امیرحسین رستمی ادامه داد: در طرح ما با توجه به شناسایی‌هایی که شده مناطق نیازمند را هدف قرار می‌دهیم تا نان‌های نظری به آن‌ها ارائه شود. اکنون افراد از طریق کارت‌هایی که اعضای بسیج و مساجد آماده کرده‌اند می‌توانند نان‌های نظری را دریافت کنند تا کرامت همه حفظ شود. 

او اظهار کرد: نان‌های ارائه شده در این طرح از تمام نانوایی‌ها هستند و محدود به یک نوع نان نمی‌شوند. یکی از خاطرات خیرات این نان‌ها مربوط به خانمی می‌شود که دخترش از نان‌های خیرات می‌خواست اما به دلیل عجله از آن گذشتند. این خانم همان شب خوابی می‌بیند که به او می‌گویند باید برای مددکاری به سفره‌های ارائه نان اقدام کند. پس از آن این خانم تصمیم گرفت به بنیاد ما مراجعه کند و به جمع خیرین بپیوندد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز