خبرگزاری کار ایران

پژمان بازغی:

آرزوی پاکسازی سواحل خزر را دارم/ تاثیر دریافت سیمرغ در مسیر کاری بازیگران

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۴۸۸

پژمان بازغی با حضور در برنامه «رخ به رخ» گفت که آرزوی پاکسازی سواحل خزر از آستارا تا گرگان در دل دارد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای برنامه پژمان بازغی درباره نوع پوشش نسل جدید گفت: نوجوان‌های امروزی متفاوت شده‌اند؛ هم افکارشان، هم شکل‌شان و هم تربیت‌شان. من خودم هم یک دختر دارم اما با توجه به فضای مجازی و پیشرفت تکنولوژی آدم خیلی نمی‌تواند تاثیر بگذارد. هر کسی سلیقه خودش را پیدا می‌کند. امروزه انتخاب بازه بزرگ‌تری دارد، تنوع بیشتری هم هست. 

او در ادامه درباره فضای مجازی گفت: متاسفانه هر کس در فضای مجازی دنبال‌کننده بیشتری دارد به نوعی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد و از این جهت باید مواظب صفحاتی که در فضای مجازی دنبال می‌کنیم باشیم. شما اصلا نمی‌دانید طرف چکاره است، ادا در می‌آورد ۶۰ میلیون دنبال‌کننده دارد، هیچ‌کس هم نمی‌داند ۶۰ میلیون نفر مخاطب چه چیز این آدم هستند. من خودم صفحات کمی را دنبال می‌کنم. مثلا بیشتر صفحه‌های محیط زیستی یا موضوعاتی که برایم جذابیت دارند. 

استیو مک‌کوئین، پل نیومن، خسرو شکیبایی و عزت‌ا… انتظامی مورد علاقه‌های بازغی

بازیگر «دوئل» در پاسخ به این سوال که از بین بازیگران خارجی یا ایرانی کسی بوده برایت الگو پوشش باشد؟ گفت: من دو بازیگر را خیلی دوست داشتم و الگویم بودند یکی استیو مک کویین به دلیل اینکه موتور سوار بود و من عاشق موتور بودم و پل نیومن که او هم راننده ریس و عاشق ماشین بود و من هم عاشق ماشین هستم. در بازیگرهای ایرانی هم عمو خسروی عزیز را خیلی دوست داشتم خدا رحمتشان کند به نظرم از بازیگرانی بودند که هم طناز بودند، هم بسیار خاص بودند و سال‌ها و سال‌ها باید بگذرد تا یکی مثل خسرو شکیبایی تکرار شود و آقای انتظامی بزرگوار که راه و روش و منش ایشان به نوعی می‌توانست الگو باشد. 

خاطره ماه رمضانی از بازی در سریال «گمگشته» 

بازغی با اشاره به یک خاطره از بازی در سریال رمضانی «گمگشته» بیان کرد: همزمان با پخش سرالی مناسبتی «گمگشته» که رامبد جوان کارگردانش بود و من هم در آن بازی می‌کردم، یادم است یک روز رفتم کارواش که همزمان شد با ساعت پخش سرالر، گفتم آقا ماشین من را می‌شورید؟ گفتند ول کن داریم سرالب می‌بینیم! طرف هی تلویزیون را نگاه می‌کرد بعد من را نگاه می‌کرد در آخر گفت تو واقعا خودش هستی؟ کل یک ساعت سرالم را صبر کردم تا تمام بشود و ماشینم را بشورند. 

تجربه بازغی از مرگ

در بخش کافه «رخ به رخ» امیرعلی رو به پژمان بازغی پرسید: پژمان جان یک بار تا چند قدمی مرگ رفتی با توجه به اتفاقی که برایت افتاده بود چه حسی داشت؟ 

بازیگر «اسرافیل» پاسخ داد: بله در ماه رمضان هم بود. من به نوعی رفتم آن طرف خط و برگشتم. ۲۰ ثانیه ایست قلبی کردم. به نظرم بعد از آن زندگیم خیلی ساده‌تر شد. یعنی هدف‌هایم تغییر کرد، هدفم بیشتر رفت سمت دخترم که بتوانم برای او امکاناتی را محیا کنم که در بهترین شرایط بتواند به چیزهایی که می‌خواهد برسد. نمی‌دانم چرا می‌گویند همه باید از صفر شروع کنند؟ پدر و مادرهایی که می‌توانند به بچه های‌شان کمک کنند قدمی بردارند حتما این کار را انجام بدهند. 

بازغی ادامه داد: واقعا زندگی خیلی لحظه است یعنی ما اگر برنامه‌ریزی کنیم که مثلا من می‌خواهم یک روزی به امیرعلی زنگ بزنم و کدورتی را صاف کنم همان لحظه باید این کار را انجام بدهم. اگر تصمیمی گرفتی در زندگی‌ات هیچ‌وقت فکر نکن که این تصمیم می‌تواند بلندمدت باشد. مثال می‌زنم ما در سه سال گذشته که کرونا آمد خیلی از عزیزان‌مان را از دست دادیم مثلا آقای پورحسینی را خدا رحمتشان کند من عید به‌شان زنگ زدم گفتم چکار می‌کنید ایشان از مادرشان پرستاری می‌کردند، گفتند: من به خاطر مادرم از خانه بیرون نمی‌آیم و بعد خیلی به شکل اتفاقی ایشان کرونا گرفتند، هی هر روز شنیدیم حال‌شان بدتر و بدتر شد و فوت شدند. آقای اطلسی، مهرداد میناوند، علی انصاریان و. . یک چیزهایی بعدها فقط اندوهش برای ما باقی می‌ماند. 

بازغی و سیمرغی که پرید

امیرعلی در این قسمت از گفت وگو بیان کرد: اگر شما به حق در جشنواره‌ای که فیلم دوئل حضور داشت سیمرغ می‌گرفتی مسیر بازیگریت به یک سمت دیگر می‌رفت، بازغی پاسخ داد: بله، اینکه ما یک ارزشی بگذاریم و بگوییم این فیلم بهتر از آن فیلم است فقط یک سلیقه است. اما من به عنوان کسی که سی سال است در سینما کار می‌کنم برای هر فیلمم هنوز هم تپش قلب می‌گیرم و همان انرژی‌ای را می‌گذارم که اولین فیلمم را بازی کردم. در کل همه چیز سلیقه است و به هر حال باید احترام بگذاریم. 

او در توضیحی بیشتر گفت: بله مسیر زندگی من با آن سیمرغ می‌توانست خیلی تغییر کند، می‌توانستم فیلم‌های بهتری بازی کنم. هرچند از ۷۵-۷۶ فیلی که بازی کردم راضی هستم. همه انتخاب‌های من هستند. همیشه عاشقانه کارم را دوست داشتم و لذت بردم اما الان به یک نتیجه دیگری رسیدم الان لذت می‌برم از بازی در کنار همکارانم. هر فیلمی را ممکن است یک‌سری خوششان بیاید یک‌سری نه اما مهم‌تر از آن کنار هم بودن با دوستان و همکارانم است. 

دوست دارم تمام سواحل خزر از آستارا تا گرگان را پیاده پاکسازی کنم

در بخش بعدی «رخ به رخ» پژمان بازغی از دغدغه‌اش پیرامون محیط‌زیست گفت و تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های شخصی من، «محیط زیست» است. با افتخار محیط بان افتخاری هستم و می‌توانم بگویم این عزیزان چقدر زحمت می‌کشند. 

بازیگر «افرا» افزود: یکی از آرزوهای شخصی من این است که بتوانم از آستارا تا سمت گرگان پیاده بروم و تمام سواحل خزر را پاکسازی کنم. خیلی دلم می‌خواهد جنگل‌های هیرکانی، دو هزار و سه هزار را از زباله پاکسازی کنم. بسیاری از تالاب‌های ما متاسفانه به دلیل‌عدم مدیریت دارد خشک می‌شود، دریاچه ارومیه به یک فاجعه زیست محیطی تبدیل شده، تالاب انزلی دارد از بین می‌رود. بسیاری از تالاب‌های سیستان و بلوچستان دارند از بین می‌روند. حالا یک بخشی از آن بخش مدیریتی است اما چیزی که به ما مردم مربوط می‌شود این است که بتوانیم محیط زیست را حفاظت کنیم اگر جایی می‌رویم زباله‌ای را که ایجاد می‌کنیم همراه خودمان بیاوریم کمک زیادی به حفظ محیط زیست شده است. امیدوارم به همت همه ما مردم بتوانیم این سرزمین زیبا و پهناور را سالم و سلامت نگه داریم و تحویل نسل آینده بدهیم. 

بازیگر «سمفونی نهم» در بخش بعدی این گپ و گفت افزود: یک دغدغه‌ای در سینما دارم و آن هم این است که یک کار کودک انجام دهم. سعی می‌کنم یک فیلم کودک هم بازی کنم چون فکر می‌کنم به کار کودک خیلی کم توجه می‌شود و بسیار مهم است. صرفِ اینکه فقط یک برنامه تلویزیونی بسازیم برای کودکان کافی نیست. ما در آثار سینمایی مختلف می‌توانیم به صورت غیرمستقیم ضمن ایجاد سرگرمی و آرامش مسائلی که نیاز است را به بچه‌ها آموزش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز