خبرگزاری کار ایران

واکنش سخنگوی دولت نسبت به دیپورت علیرضا قربانی از آمریکا+توضیحات قربانی درباره این اتفاق؛ دوتابعیتی نیستم!/همه آنچه عنوان شده تحریف و کذب است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۳۷۴۷

سخنگوی دولت نسبت به جلوگیری از ورود علیرضا قربانی خواننده موسیقی به آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، علی بهادری جهرمی (سخنگوی دولت) نسبت به جلوگیری از ورود علیرضا قربانی خواننده موسیقی به آمریکا واکنش نشان داد. این در حالی است که علیرضا قربانی هم. طی یک فایل ویدئویی درباره جزییات این اتفاق توضیحاتی داده و تاکید کرده دو تابعیتی نیست.

علی بهادری جهرمی در صفحه شخصی خود در توییتر با استفاده از هشتگ «علیرضا قربانی» نوشت:

«‌ دولت آمریکا که سوابق روشنی در عهدشکنی و نقض موازین حقوق‌ بین‌الملل و حقوق بشر دارد، همزمان با ادعای حسن‌نیت؛ با وضع تحریم‌های جدید و ممانعت از ورود یک خواننده ایرانی به بهانه واهی، بار دیگر نشان داد در هر شرایطی با «مردم» ایران دشمنی می‌کند.»

علیرضا قربانی هم در اینباره در فایل ویدئویی منتشر شده در ا ینستگرامش اینگونه گفته است: «از دیشب تقریباً بسیاری از خبرگزاری‌های داخلی و خارجی، پلتفرم‌ها و حتی تلویزیون‌های فارسی و بین‌المللی خبری را منتشر کردند که برخی از دوستانی که اخبار فرهنگی هنری را دنبال می‌کنند، نگران کرده است. به رسم احترام و ادب و حفظ حرمت به همه خبرگزاری داخلی و خارجی و حتی تلویزیون‌های خارج از ایران دلم می‌خواست که چند نکته را به صورت کوتاه و مجمل در این ویدئو عرض کنم. چرا که باید یکسری از مسائل به صورت دقیق اعلام و رفع نگرانی هم صورت گیرد.

من برای اجرای کنسرت توسط ارکستر پاسیفیک سمفونی کالیفرنیا به آمریکا دعوت شدم و طبیعتاً بخش حقوقی و وکالت دفتر نیویورک پیگیر کارهای ویزای من بنده شدند. در نهایت بنده ویزای خودم را از کنسولگری آمریکا در تورنتو دریافت کردم و در بدو ورود فرودگاه تورنتو که مرز هوایی مشترک با آمریکا دارد، افسر کنترل پاسپورت طبق روال و فرم عادی وجود دارد، سوالات مختلفی را انجام می‌دهند مبنی بر اینکه ویزا از کجا اخذ شده، شرایط ورود چگونه است؟ مدت اقامت کجاست و هدف از سفر چیست؟

البته از بنده توضیحات تکمیلی را خواستند که بنده به همه سوالات پاسخ لازم را دادم ولی در نهایت افسر مربوطه توضیح داد که به جهت قوانین و قواعدی که وجود دارد اجازه حرکت از بخش پاسپورت کنترل را به بنده نخواهند داد و بنده اجازه ورود به خاک آمریکا با این ویزا ندارم. موضوعی که به نظر می‌رسد ناهماهنگی بین بخش کنسولگری صادرکننده ویزا و افسر وجود داشته است.

حتی دفتر حقوقی و وکالت بنده در آمریکا با احترام و همه تلاشی که دارند پیگیر این هستند که دلیل گزارش را به صورت قانونی هم از کنسولگری و هم بخش فرودگاه تورنتو دریافت کنند. اما آنچه که به ذهن این عزیزان می‌رسد، این است که از سال ۲۰۱۹ به بعد قانونی تصویب شده که شامل همه افراد می‌شود. یعنی هر کسی مانند بنده که دو سال از ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۱ در سپاه به عنوان سرباز حضور داشتم از قانون ویزای آمریکا منع می‌شوند و این قانون به صورت عمومی است و شامل همه افراد می‌شود.

این تنها چیزی است که تا به امروز به ذهن می‌رسد و می‌تواند شامل حال این ویزا شده باشد. تا اینجای کار خبری که منتشر شده درست است، اما بعد از این همه آنچه عنوان شده تحریف و کذب است. یعنی آنهایی که خبر را منتشر کرده‌اند در حوزه اعاده حیثیت قرار بگیرند. البته لس آنجلس تایمز اولین جایی بوده که این خبر را به صورت رسمی منتشر کرده است. البته این نشریه هم بنا شده که اصلاحاتی را انجام دهد.

اخباری که بنده از پخش پاسپورت کنترل گذر کردم وجود ندارد. اینکه بنده سوار هواپیما شدم، روی صندلی خودم نشستم و مأموران مرزی آمدند و بنده را از هواپیما پیاده کردند، اینکه بنده دو تابعیتی کانادا هستم هم اخبار نادرستی است. بنابراین آنچه اتفاق افتاده قانونی است که منجر به این اتفاقات شده است.

در نهایت من بهترین‌ها را برای شما آرزو می‌کنیم در سال جدید و بسیار ناراحت و متأثر شدم که بلیت‌های کنسرتم در آمریکا به اتمام رسیده بود و من مشتاق بودم که به جمع این ارکستر بپیوندم و برنامه بسیار خوبی را تدارک دیده بودیم. اما قسمت نبود و من نتوانستم در جمع آنها حضور پیدا کنم. امیدوارم در آینده‌ای نزدیک نه تنها در آمریکا بلکه در کشورهای دیگر هم در خدمت مخاطبان باشم و با فروکش کردن شرایط کرونا بتوانم در شهرهای مختلف ایران عاشقانه بین مردم حضور پیدا کنم و برنامه‌های مختلفی در تهران هم داشته باشم.

همه شما را به خدای بزرگ می‌سپارم و اغراق نیست اگر بگویم ما به یمن حضور و توجه و عشق شما در عرصه فعالیت‌های هنری خودمان پابرجا هستیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز