خبرگزاری کار ایران

افزایش ۲۱۰درصدی تعداد بازدیدکنندگان مجموعه سعدآباد نسبت به سال قبل

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۴۷۰

آمار بازدیدکنندگان مجموعه سعدآباد در پایان هفته نخست تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۱۰درصد افزایش داشت.

به‌ گزارش ایلنا، آمار بازدید از مجموعه سعدآباد نسبت به سال گذشته، افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است. طی روزهای یکم تا هفتم فروردین سال جاری، ۴۵۷هزار و ۱۲۱ نفر از مجموعه سعدآباد بازدید کردند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشدی بالغ بر ۲۱۰درصد را نشان می‌دهد. 

کاخ‌موزه ملت با ۷۰هزار و ۴۶۴ نفر بیشترین میزان بازدید از کاخ‌موزه‌های مجموعه سعدآباد را در این مدت به خود اختصاص داد و پس از آن موزه اتومبیل‌های سلطنتی با ۵۶هزار و ۶۴۶ نفر و کاخ موزه سبز با ۳۸هزار و ۲۴۳ نفر و موزه پوشاک سلطنتی با ۳۵هزار و ۳ نفر شاهد بیشترین بازدیدکننده بوده‌اند. بنابراین می‌توان گفت به طور میانگین روزانه بیش از ۹هزار گردشگر از این مجموعه بازدید داشته‌اند که نشان دهنده افزایش روند بازدید در تمام موزه‌های مجموعه است. 

۱۴ کاخ موزه مجموعه سعدآباد در ایام نوروز فعال است و گردشگران می‌توانند از تمامی بخش‌های مجموعه بازدید کنند. 

این مجموعه با هدف پاسداشت آیین و رسوم زیبای ایرانیان، سفره‌های هفت سین سنتی و رنگارنگی را در کاخ موزه‌ها به نمایش گذاشته است. 

همچنین بیش از صد برنامه محیطی شامل نوروزخوانی، نمایش‌های سیاه‌بازی و عروسکی و اجراهای موسیقی در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد برپاست که روزانه در چندین مرحله در فضاهای مختلف باغ‌موزه اجرا می‌شود. 

از دیگر ویژه برنامه‌های مربوط به کودکان استقرار «تریلی تئاتر سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» در ورودی درب زعفرانیه است که به اجرای نمایش‌های شاد کودکانه می‌پردازد و استقبال گردشگران را به همراه دارد. 

با توجه به آغاز موج دوم سفرهای نوروزی و درصد قابل توجه افزایش آماری نسبت به سال گذشته، پیش‌بینی می‌شود آمار بازدید از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد در هفته دوم تعطیلات هم روند صعودی داشته باشد. 

مجموعه سعدآباد با ۱۴ موزه و کاخ موزه فعال، همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ (فروش بلیت تا ساعت ۱۷) پذیرای علاقه‌مندان به تاریخ، هنر و طبیعت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز