خبرگزاری کار ایران

«سومین پلاک» زندگی نامه سومین شهید از یک خانواده

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۲۴۳

کتاب «سومین پلاک» روایت زندگی شهیدی است که دو برادر او پیش از او به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «سومین پلاک» زندگی نامه شهید جواد واضحی فرد به قلم فاطمه وفایی‌زاده توسط انتشارات ۲۷ بعثت در ۱۵۲ صفحه و قیمت ۳۰هزار تومان منتشر شده است.

در مقدمه کتاب آمده است: اطرافیان جواد واضحی فرد اورا در یک بازه زمانی بیست و چهارساله دیدند و خاطراتی از او به یادگار در ذهن‌شان نگه داشتند. کنار هم چیدن این خاطرات از کسی که به دین بسیار پایبند بود کار ظریفی می‌طلبد. جواد به مفهوم واقعی کلمه فروتن و خالص لود و نوشتن از چنین کسی ساده نیست. خانواده او هم خانواده بزرگواری است. عباس و حمیدرضا برادرانی که پیش از او شهید شدند آدم‌های بزرگی بودند که روی تهذیب نفس خودشان کار می‌کردند و همه این‌ها نتیجه صفای باطن پدر و مادری بود که آن‌ها را پرورش دادند.

در پشت جلد کتاب آمده است: کارها که سبک می‌شد و فرصت کوچکی پیدا می‌کرد، می‌آمد خانه، سر می‌زد. بیشتر وقت‌ها خسته و خاک‌آلود بود، اما مریم عاشق همان ظاهر آشفته‌اش بود. گاهی شب می‌رسید و می‌دانست اگر بخوابد نمی‌تواند با آن خستگی برای نماز شب بیدار شود، با همان حال، نماز شبش را می‌خواند. بعد از نماز، همین که مریم داشت حرف می‌زد، خوابش می‌برد، معلوم بود چند شبی نخوابیده است. وقتی می‌خوابید، مریم مدت‌ها می‌نشست بالای سرش و فقط نگاهش می‌کرد. انگار می‌خواست برای تمام موقع‌هایی که نبود، برای تمام موقع‌هایی که دلش برایش تنگ می‌شد، یا شاید برای تمام موقع‌هایی که نخواهد بود، الان که هست، بنشیند و نگاهش کند.

«جواد واضحی‌فرد» در عملیات «کربلای ۵» و در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز