خبرگزاری کار ایران

همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۲۶۱

همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» ۱۵ و ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۰ به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین حسین الهی‌نژاد در نشست خبری همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت»، به تشریح فعالیت‌های دبیرخانه این همایش پرداخت و اظهار داشت: پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی که زیر مجموعه پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی است، با همکاری دفتر تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای و بنیاد مکتب حاج قاسم این همایش را برگزار می‌نماید. 

وی افزود: در ۱۵ و ۱۶ اسفند امسال که مصادف است با میلاد حضرات سیدالشهدا (ع) و قمر بنی‌هاشم این همایش برگزار خواهد شد. 

دبیر علمی همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» تصریح کرد: امروز در جهان اسلام و در جغرافیای کشورهای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان نماد دفاع و مقاومت مطرح است؛ مقام معظم رهبری فرمودند: به حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به عنوان یک فرد نگاه نکنیم، بلکه باید به آنان به عنوان یک مکتب نگاه کرد. 

وی تبیین مکتب حاج قاسم را نیازمند برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی مختلف دانست و گفت: این امر ضرورت برگزار کردن همایش ملی شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت را به خوبی نشان می‌دهد. 

حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد اظهار داشت: برای ماندگاری و نشر مکتب حاج قاسم می‌بایست نشست‌های علمی متعدد برگزار گردد تا شاخصه‌های آن نظیر: استکبار ستیزی و ولایت مداری با رنگ و لعاب دینی تدوین شوند. 

وی با اشاره به لزوم اجرایی شدن شاخصه‌هایی همچون ایثار در سطح جامعه افزود: برای اجرایی شدن این گونه شاخصه‌های فرهنگی می‌بایست مکتب حاج قاسم به پایداری در سطح جامعه برسد؛ این پایداری از طریق برگزاری همایش‌های فرهنگی و علمی شدنی است. 

معاون پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به هدف کلی از برگزاری همایش شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت بیان داشت: ما هرچه بیشتر نخبگان حوزه و دانشگاه را با مکتب حاج قاسم درگیر کنیم، توجه مردم به آن بیشتر خواهد شد. 

وی گفت: تدوین و ارائه چشم‌انداز جبهه مقاومت اسلامی بر اساس فرهنگ انتظار، بررسی و تبیین راه‌های تداوم مکتب سلیمانی در جامعه منتظر، کاربردی و عملیاتی کردن مکتب سلیمانی در جامعه اسلامی، ارائه سیاست‌ها و راهبردهای جبهه مقاومت برای ظهور آقا امام زمان از اهداف اجرایی همایش می‌باشد. 

حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد خاطرنشان کرد: مبانی و مؤلفه‌های مکتب سلیمانی، مبانی و مؤلفه‌های فرهنگ انتظار در مکتب سلیمانی، شخصیت‌شناسی سردار سلیمانی، نقش و جایگاه راهبرد مقاومت در مکتب انتظار، مکتب سلیمانی پیام‌آور اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان، آمادگی و زمینه‌سازی برای ظهور در مکتب شهید سلیمانی از مهمترین محورهایی هستند که مقالات بسیاری از سوی نخبگان حوزه و دانشگاه حول آن‌ها تدوین و قریب به ۳۰ نشست در مورد آن‌ها برگزار شده است. 

سید حامد شاهرخی دبیر اجرایی همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» تصریح کرد: برای برگزاری این همایش در ابتدا با مراکز حوزوی و علمی مختلف کشور مکاتباتی را انجام دادیم؛ در رأس همه آن‌ها دفتر حفظ و نشر حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای بوده است. 

وی افزود: جامعة المصطفی العالمیه، مرکز مدیریت حوزه، دفتر پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دانشگاه جامع امام حسین (ع) و جامعة الزهرا از دیگر مراکز علمی مشارکت کننده در برگزاری همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» بوده‌اند. 

شاهرخی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۸ کرسی و نشست علمی با مشارکت مراکز علمی و از سوی دبیرخانه همایش برگزار شده است. 

وی رونمایی از کتاب چکیده مقالات را از برنامه‌های همایش در روز برگزاری دانست و گفت: رونمایی از دو جلد کتاب کرسی‌ها و نشست‌های علمی نیز یکی دیگر از برنامه‌های همایش خواهد بود. 

دبیر اجرایی همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» تصریح کرد: بر اساس جلسات مکرری شورای علمی و شورای هماهنگی همایش داشته روزهای ۱۵ و ۱۶ اسفندماه جهت برگزاری آن در نظر گرفته شده است. 

وی با اشاره به سخنرانان همایش افزود: حجج اسلام والمسلمین احمد واعظی «رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم» و نجف لک‌زایی «رئیس همایش ملی شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» در افتتاحیه این همایش به ایراد سخن می‌پردازند؛ سخنران اصلی همایش از شخصیت‌های کشوری خواهد بود که در حال رایزنی برای دعوت ایشان هستیم. 

شاهرخی بیان داشت: در مراسم اختتامیه همایش که صبح روز دوشنبه ۱۶ اسفندماه می‌باشد، سخنرانی دکتر حمیدرضا مقدم فر و گزارش رؤسای کمیسیون‌های پنج‌گانه تخصصی را خواهیم داشت؛ سخنران اصلی این مراسم از مسئولین کشوری و لشکری خواهد بود که در حال هماهنگ کردن این موضوع هستیم. 

حجت الاسلام والمسلمین شهبازیان «عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» در این نشست خبری اظهار داشت: ما می‌دانیم در مورد هر الگویی اجتماعی ممکن است در میان توده مردم غلوها یا کم کاری‌هایی اتفاق بیافتد؛ مقابله با این امر بررسی علمی و دقیق سیره و اخلاق الگوهای اجتماعی از سوی مراکز علمی و فرهنگی را می‌طلبد. 

وی گفت: رسالت دفتر تبلیغات اسلامی که نماد روشنفکری در حوزه علمیه قم معرفی‌شده، توجه به مبانی مرتبط با انقلاب اسلامی و همچنین از منظر علمی موضوع جهاد تبیین را مورد تاکید قرار می‌دهد. 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» در سطح ملی و با مشارکت دفتر تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای و بنیاد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود، افزود: آیین افتتاحیه و همچنین کمیسیون‌های این همایش ۱۵ اسفندماه و آیین اختتامیه نیز ۱۶ اسفندماه (با حضور مسئولان لشکری و کشور) در مرکز همایش‌های غدیر قم برگزار خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: ریاست این همایش بر عهده حجت الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی «رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» است و حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد «دبیری علمی» و سید حامد شاهرخی نیز «دبیر اجرایی» این همایش هستند. 

شایان ذکر است، در پایان این نشست از پوستر همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز