خبرگزاری کار ایران

مسافران در صورت افزایش قیمت هتل‌ها در نوروز ۱۴۰۱ شکایت کنند/ قیمت هتل‌ها بر اساس نرخ مصوب خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۸۱۸

رئیس جامعه هتلداران ایران خاطرنشان کرد: در نوروز ۱۴۰۱ هتل‌ها افرایش نرخ نخواهند داشت و قیمت‌ها بر اساس نرخ مصوب ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی فعالان صنعت گردشگری از دراختیار گرفتن چند هتل بزرگ در جزیره کیش، شیراز و اصفهان توسط برخی اپلیکیشن‌ها خبر دادند. گویا این اپلیکیشن‌ها قصد دارند همزمان با نوروز۱۴۰۱ که به تعبیر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سونامی سفر در ایران راه می‌افتد، اتاق‌ها را با قیمتی گران‌تر به گردشگران نوروزی بفروشند. اما ازسویی هتل‌های کشور در همکاری با اپلیکیشن‌های مجازی تعدادی از اتاق‌های خود را در اختیار دفاتر خدمات مسافرتی قرار نمی‌دهند و به آن‌ها می‌گویند درصورت درخواست هتل برای فروش پکیج تورها باید به اپلیکیشن‌های مجازی مراجعه کنند و با آن‌ها برای خرید اتاق هتل و فروش بسته سفرهای نوروزی به تفاهم برسند. 

جمشید حمزه زاده (رئیس جامعه هتلداران ایران) در این خصوص به ایلنا گفت: هتل‌ها دارای قیمت مصوب هستند که هر سال دی ماه اعلام می‌شود و در نوروز نیز افزایش نخواهد داشت. البته نرخ هتل‌ها در مناطق آزاد با کشوری متفاوت است و البته بر روی نرخ آن‌ها نیز نظارت‌هایی از سوی مسئولان وجود دارد. 

او ادامه داد: در حوزه کشوری هتل‌ها نرخ مصوب دارند که می‌توانند تا آن نرخ قیمت‌ها را ارائه دهند و بیش از آن اجازه افزایش قیمت ندارند. اگر این امر مشاهده شود تخلف خواهد بود و قابل پیگیری است و با آن‌ها برخورد خواهد شد. آژانسداران و سامانه‌های آنلاین نیز اجازه گران فروشی هتل‌ها را ندارند و خلاف خواهد بود. 

حمزه زاده تصریح کرد: عموما اینگونه است که آژانسداران یا سامانه‌های فروش آنلاین درصدد رزرو اتاق هتل‌ها برای مدت معلوم مثلا ۳ یا ۶ ماه یا یک سال برمی‌آیند. از آنجایی که ممکن است در طول سال و روزهای کم مسافر با توجه به تخفیف‌هایی که ارائه می‌دهند قیمت‌ها کمتر شود، عموما زمانی که در روزهای پر مسافر نرخ‌ها را به قیمت مصوب ارائه می‌دهند اینگونه به نظر می‌رسد که افزایش قیمت داشته‌اند این درحالی‌ست که آن‌ها همان قیمت مصوب را می‌دهند و در سایر روزهای سال تخفیف می‌دادند. حتا اگر بخواهند بیش از قیمت مصوب بفروشند در حق هتل اجحاف کرده‌اند چراکه این گران فروشی به نام هتل اما به کام آن‌ها تمام می‌شود. 

رئیس جامعه هتلداران ایران خاطرنشان کرد: از آنجایی که آژانسداران سفر را در قالب بسته تور متشکل از اقامت، حمل و نقل، گشت، خوراک و… ارائه می‌دهند حتا اگر افزایش نرخ اعمال کنند از آنجا که در قالب بسته ارائه می‌شود به چشم نمی‌آید و معلوم نمی‌شود افزایش اتفاق افتاده در نرخ کدام بخش‌ها بوده. اما در تک فروشی‌ها این افزایش نرخ که شاید بر اساس نرخ مصوب هم اتفاق بیافتد به چشم می‌آید. با این وجود هر نوع افزایش قیمت خارج از ضوابط مصوب قابل پیگیری است. 

او با اشاره به آنکه در سال‌های قبل با مواردی از گران فروشی هتل‌ها در نوروز روبه رو شدند که جلوی آن گرفته شد، خاطرنشان کرد: اکنون نیز اگر با موردی روبه رو شویم و گزارش آنرا دریافت کنیم با هتل مربوطه برخورد خواهیم کرد و جلوی فعالیت آنرا می‌گیریم. در بیشتر موارد چارتر هتل‌ها در کیش و قشم و مناطق توریستی اتفاق می‌افتد از این رو به مسافران پیشنهاد میکنیم به شهرهایی سفر کنند که هتل‌ها درصدد ارائه تخفیف برآمده‌اند. 

او یادآور شد: از آنجایی که بیشتر سفرهای نوروزی به برخی شهرهای معروف انجام می‌شود نرخ‌ها نیز بر اساس بازار عرضه و تقاضا مشخص می‌شود. اگر مسافران نوروزی به شهرهای کمتر شناخته شده اما پر جاذبه بروند قطعا با قیمت‌های مناسب‌تر روبه رو خواهند شد. حتا برخی از استان‌ها مانند تهران، ایلام، چهارمحال و بختیاری در نوروز درصدد ارائه تخفیفات هنگفت و بعضا تا ۴۰ درصد برمی‌آیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز