خبرگزاری کار ایران

کتاب «برده سور» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۲۹۲

کتاب «برده‌سور» نوشته کیانوش گلزار راغب از نشر سوره مهر با خاطراتی از ماه‌ها اسارت و ماجرای فرار از دست کومله‌ها روانه بازار نشر شد.

به گزارش ایلنا، «برده‌سور» عنوان جدیدترین کتاب کیانوش گلزار راغب است که بعد از «شنام» و «عصرهای کریسکان» به عنوان آخرین کتاب این سه گانه، به کتابفروشی‌ها رسید. این کتاب هم در ادامه فضای دو اثر قبلی او روایت داستانی را از بخشی از جنایات کومله در کردستان ارائه می‎دهد. راوی اصلی این کتاب «یدالله خدادادمطلق» و یکی از هم زندانی‌های این نویسنده است. خدادادمطلق که از معلمان کردستان است، در مهرماه ۵۹ توسط گروهک ضد انقلاب کومله اسیر می‌شود و این کتاب ۳۰ ماه دوران اسارت او را شرح می‌دهد.

راوی این کتاب تنها بازمانده از یک جمع هشت نفری است که در همان زمان گرفتار کومله‌ها شده بودند.

گلزار راغب در توضیح کوتاهی درباره «برده‌سور» می‌گوید: «چهل سال من این خاطرات را مدام در ذهن خود مرور می‌کردم و به دنبال فرصتی بودم که این خاطره‌ها به فراموشی سپرده نشوند. این کتاب در واقع روایتگر داستان آن هشت نفر بعلاوه ۱۲ نفر دیگر در حاشیه این ماجراهاست که نام همه آن‌ها و سختی‌هایی که متحمل شده اند، در کتاب آمده است.»

نام این کتاب هم برگرفته از منطقه «برده‌سور» در شمال غرب سردشت و نزدیک مرز عراق است که اوایل انقلاب محل استقرار نیروهای ضدانقلاب بوده است.

«برده‌سور» در هشت فصل این رخدادها را در قالب داستانی خواندنی روایت کرده و چاپ اول آن در ۱۲۵۰ نسخه عرضه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز