خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در آیین اختتامیه جشنواره موسیقی فجر در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

بودجه سال آینده جشنواره موسیقی فجر حتما افزایش پیدا می‌کند/ هفته آینده تکلیف مدیرکل دفتر موسیقی مشخص می‌شود/ستاد نوروزی برای فعالیت‌های فرهنگی تشکیل شده

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۸۷۷

وزیر ارشاد در آیین اختتامیه سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ داد. او درباره برنامه‌های پیش روی وزارت ارشاد در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی هنری توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در خلال برگزاری سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر، محمد مهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در جمع خبرنگاران به بیان توضیحاتی در رابطه با جشنواره و ابقاء محمد الهیاری در سمت مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد پرداخت.

وزیر ارشاد در ابتدای صحبت هایش در جمع خبرنگاران گفت: ما در حوزه مدیریت فرهنگی کشور نسبت به دغدغدهای جامعه ایمانی احترام می گذاریم و هنرمندان هم برایمان دارای احترام هستند. هرگز نباید خطاهای فردی را به جامعه هنری نسبت داد چون جامعه هنری ما جامعه پاک و عفیف است و در عرصه های فرهنگی و هنری پیشتاز بوده است.

وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال که برای پربار شدن بخش بین الملل جشنواره چه تمهیداتی اندیشیده شده، گفت: در این زمینه ما برنامه های خوبی داریم و اینکه وزارت امور خارجه ما همراه است و انشالله عید نوروز امسال اگر مشکل خاصی به واسطه کرونا پیش نیاید، اجلاس وزاری فرهنگ منطقه را در کشورمان خواهیم داشت و آقای رییس جمهور دستور انجام مقدمات این کار را داده اند. ستاد نوروزی در وزارتخانه با حضور وزارت امور خارجه و بخش های مختلف تشکیل شده و این محفل بستر مناسبی برای معرفی کردن هرچه بیشتر فرهنگ و هنر ما خواهد بود.

او ادامه داد: سازمان فرهنگ و ارتیباطلات ما موظف است فضای تعاملی بیشتری را در رایزنی های خارج از کشور ایجاد کند. ما با بیش از هشتاد کشور وابستگی فرهنگی داریم و انشالله فضای همکاری های بیشتر فراهم خواهد شد. تا انشالله هنرمندان اصیل ما هنرشان را در چنین بخشی به نمایش بگذارند.

وزیر ارشاد درباره افزایش بودجه برگزاری جشنواره موسیقی فجر هم گفت: دوستان ما هم معاونت هنری و هم دیگر مسئولان ذیربط می دانند که هر درخواست مالی در این راستا وجود داشته ما آن را انجام داده ایم و الان هم آماده هستیم برای جشنواره سال آینده هر اقدامی که به شکوفایی و ایجاد انگیزه بیشتر کمک کند را انجام خواهیم داد. بنده کاملا در خدمت دوستان هستیم و بودجه افزایش پیدا می کند.

وزیر ارشاد درباره رفتن یا ابقاء محمد الهیاری مدیر کل سابق دفتر موسیقی که چند وقتی است با سمت سرپرست دفتر موسیقی به انجام امور مشغول است به خبرنگار ایلنا، گفت: آقای الهیاری به واسطه سابقه بسیار خوبی که در حوزه نشر داشتندریال دوستان معاونت فرهنگی ارشاد از من درخواست داشتند که ایشان بمانند و در عین آنکه مسئولیت حوزه کتاب  را به عهده دارند تا پایان جشنواره موسیقی فجر در دفتر موسیقی بمانند و سرپرستی مجموعه را به عهده بگیرند.

اسماعیلی در ادامه گفت: من با هنرمندان و پیشکسوتان گفتگوهایی داشتیم و آنها از عملکرد آقای الهیاری رضایت داشتند. آقای الهیاری از همکاران بسیار خوب من است و انشالله و به امید خدا در هفته آینده تکلیف دفتر موسیقی را با معان محترم هنری روشن خواهیم کرد. ایشان در معاونت فرهنگی هم مسئولیتی دارند و بایستی با گفتگو و رایزنی که بین دو معاون و با حضور بنده اتفاق شکل می‌گیرد تا به جمع بندی لازم برسیم.

وزیر ارشاد درباره وضعیت برگزاری کنسرت‌ها هم گفت: بنای ما این نیست که فضای هنری به حالت قبل برود. ما واکسناسیون را به صورت عمده در کشور داشته ایم. دلیلی نمی بینیم که همه فعالیت‌های را متوقف کنیم. ما تابع دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم. خودم هم عضو ستاد و رییس کمیته ملی ستاد هستم. بنایی بر تعطیلی کامل فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیست. تلاش‌مان این است با رعایت شیوه‌نامه‌ها ادامه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز