خبرگزاری کار ایران

شماره نخست فصلنامه دربند منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۲۶۹

شماره نخست فصلنامه «دربند» (زمستان 1400)، با پرونده ویژه در مورد «جهان ایرانی از پنجشیر تا شوشی»، که به موضوع افغانستان و قفقاز پرداخته منتشر شد.

به گزارش ایلنا، نخستین شماره فصلنامه دربند از مقالاتی با عناوین «نگاهی به تاریخ جنگ‌های روس و چرکس در قفقاز شمالی» به قلم دکتر حامد کاظم زاده ایرانشهر دکتری خاورشناسی از دانشگاه ورشو و «نگاهی به گزارش ابوزید بلخی از بلاد الرّان، ارمینیه و آذربایجان» به قلم جعفر وثوقی، « قدرت داعش و چشم انداز نقش آن در افغانستان» از فرزاد رمضانی بونش، «سیاست قومیت در افغانستان: فهم پشتون‌ها  و گروه‌های قومی اقلیت» به قلم رهئا آبراهام (پژوهشگر مرکز مطالعات نیروی هوایی در دهلی نو) و ترجمه محمد یاسین، «مروری بر تاریخ افغانستان از باستان تاکنون و زمینه‎های شکل‎گیری طالبان با عنوان افغانیت و جهاد» کاری از «احمدرضا حسینی»  تشکیل شده است.

«پیوند جاینام آذربایجان با زبان‌های ایرانی» پژوهشی از «مسعود عرفانیان» بر پایه قانون هماهنگی اصوات و در زبان ترکی آذربایجانی به بررسی این موضوع پرداخته است. « کتیبه‌های فارسی مسجدجامع دربند» به قلم «مرتضی رضوانفر»، «بررسی نسخ خطی قره باغ نامه ها» از « آناهیتا شاهرخی»، و «حسن زنبورک از مجموعه داستان: همشهری های دماغه ی آبشرون» به قلم ناصر همرنگ سایر مطالب این شماره را تشکیل می دهند.

«دربند» فصلنامه فرهنگی و تاریخی با تمرکز بر حوزه تمدنی و فرهنگی ایران است که به مدیرمسئولی و صاحب امتیازی «داود دشتبانی» منتشر می‌شود. پیش از این دربند به شکل دوماهنامه در سال‌های 96 و 97 منتشر شده بود و دوره جدید مجله دربند با همان سیاق به شکل فصلنامه منتشر خواهد شد. علاقمندان برای دریافت این نشریه می‌توانند با ارسال نشانی پستی و تصویر فیش واریزی به مبلغ 100 هزارتومان به نام داود دشتبانی به شماره کارت 6037997588329566 به شماره 09120209871 در واتساپ و یا با نشانی رایانامه darband.mag@gmail.com برای تهیه این نشریه اقدام کنند. گفتنی است هزینه پست رایگان و برعهده فصلنامه دربند است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز