خبرگزاری کار ایران

کتاب «از غبار بپرس» معروف‌ترین اثر جان فانته

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۸۹۴

کتاب «از غبار بپرس» معروف‌ترین اثر جان فانته روایتگر ادامه زندگی همان شخصیت خیالی داستان‌های معروف این نویسنده است که در مجموعه رمان‌های او روایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «از غبار بپرس» اثر جان فانته و ترجمه محمدرضا شکاری توسط نشر افق با قیمت 68 هزار تومان به چاپ دوم خود رسید.

کتاب «از غبار بپرس» معروف‌ترین رمان جان فانته رمان نویسنده ایتالیایی-آمریکایی است. رمانی که سال‌ها پس از مرگ نویسنده در فهرست پرفروش‌ها قرار گرفت و فانته تبدیل به یکی از بهترین نویسندگان نسل خود شد. این کتاب روایت عشقی غریب و پیچیده است. گفته می‌شود این رمان بهترین کتابی است که درباره لس آنجلس نوشته شده است.

جان فانته نویسنده‌ایست که در مجموعه کتاب‌های خود از «جاده لس آنجلس» گرفته تا «تا بهار صبر کن، باندینی»، «از غبار بپرس» در سال ۱۹۳۹، «رویاهایی از بانکر هیل» با خلق شخصیتی داستانی به نام آرتور باندینی سعی دارد مخاطب را با سرنوشت این شخصیت همراه سازد. هرچند مرگ فانته سبب شد تا در نهایت سرگذشت باندینی تکمیل نشود اما کتاب‌هایی که از فانته به یادگار مانده نه تنها در زمان خود او بلکه تاکنون از محبوب‌ترین‌ رمان‌ها به حساب می‌آیند.

چارلز بوکوفسکی در مقدمه این کتاب آورده: جوان بودم، گشنه و لب به خمره در تقلای نویسنده شدن. بیشتر مطالعاتم رو تو کتابخونهٔ عمومی وسط لس آنجلس انجام می دادم و هیچ کدوم از چیزهایی که می خوندم به من یا خیابون ها و آدم های دور و برم ربطی نداشت. یه جوری بود که انگار همه فقط با کلمات بازی می کردن و اون هایی که تقریبا هیچی برای گفتن نداشتن، همون هایی بودن که نویسنده های درجه یک به حساب می اومدن. نوشته هاشون ترکیبی بود از ظرافت و فرم و صناعت، و همین ها بود که خونده می شد و تدریس می شد و هضم می شد و دفع می شد.

بعد روزی کتابی درآوردم و بازش کردم، خودش بود. لحظه‌ای ایستادم و خواندم. بعد عین کسی که توی آشغالدانی شهر طلا پیدا کرده باشد، کتاب را بردم سر میز. خطوط راحت روی صفحه می‌غلتیدند. جریانی برقرار بود. هر خط انرژی خودش را داشت و خطی عین قبلی پشت سرش می‌آمد. همین قوام هر خط به صفحه فرمی می‌داد، حس می‌کردی چیزی رویش حکاکی شده.دست آخر مردی ظاهر شده بود که از احساس نمی‌ترسید. شوخ طبعی و درد با سادگی فوق‌العاده ترکیب شده بودند. آغاز آن کتاب معجزه‌ی جنون آمیز و بزرگی برای من بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز