خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه منطقه‌ای و اقتصادی وزیر کشور:

صنایع‌دستی می‌تواند در ارز‌آوری نقش بسیار مهمی ایفا کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۷۳۶

معاون توسعه منطقه‌ای و اقتصادی وزیر کشور با حضور در موزه ملی ایران از آثار به نمایش درآمده در ششمین دوره جشنواره صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر بازدید کرد.

به‌گزارش ایلنا، محسن کوشش‌تبار معاون توسعه منطقه‌ای و اقتصادی وزیر کشور ضمن بازدید از آثار به نمایش درآمده در ششمین جشنواره صنایع‌دستی فجر به اهمیت گسترش صنایع‌دستی در کشور اشاره کرد و گفت: «در بازدید از این نمایشگاه در یک فضای جدیدی از شناخت کشور قرار گرفتم.»

معاون توسعه منطقه‌ای و اقتصادی وزیر کشور افزود: «نکته بسیار مهم در این زمینه ظرفیت بسیار بالایی است که کشور ما در حوزه صنایع‌دستی دارد.»

او اضافه کرد: «صنایع‌دستی می‌تواند در حوزه ارز‌آوری نقش بسیار مهمی ایفا کند. در همین زمینه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی موفقیت‌های بسیار مهم و چشمگیری داشته است.»

کوشش‌‌تبار با اشاره به فعالیت‌های مهم معاونت صنایع‌دستی، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: «این وزارتخانه تعداد زیادی از این رشته‌ها را که در حال نابودی بود، نجات داده است. حدود ۱۱۵ هنر در حال نابودی توسط این وزارتخانه از خطر نابودی نجات پیدا کرده که این مسئله اهمیت و میزان فعالیت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را نشان می‌دهد. این عناصر نجات‌یافته در گستره مدنیت ۸هزار ساله کشور بوده است.»

معاون وزیر کشور افزود: «لازمه ماندگاری میراث‌فرهنگی این است که این صنایع به زندگی روزمره مردم بازگردد. این وزارتخانه به خوبی از عهده این کار بر آمده است.»

کوشش‌تبار با اشاره به اهمیت اقتصادی این حوزه یادآور شد: «۳۲۲ میلیون دلار ارز از صادرات صنایع‌دستی به دست آمده که این صادرات به صورت چمدانی بوده است. این موضوع چندان قابل قبول نیست. امیدوارم با جدیتی که در این وزارتخانه وجود دارد با هماهنگی با استانداران بتوان نقش‌آفرینی بهتری در گسترش صنایع‌دستی در استان‌ها داشته باشد و تعامل بهتری بین استانداران و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برقرار شود و بهره‌برداری بهتری از صنایع‌دستی داشته باشیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز