خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم «بدون قرار قبلی» عنوان شد؛

«بدون قرار قبلی» ارزان تمام شد/ بهروز شعیبی: با مواضع هیچکس در سینما مشکل ندارم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۶۱۶

بهروز شعیبی کارگردان فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» گفت پس از فیلم دهلیز با خودم قرار گذاشتم که ژانرهای متفاوتی را به تصویر بکشم؛ اما نقطه مشترک تمام آثارم، روابط و حالات انسانی و خانواده بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی، دوشنبه ۱۷ بهمن در خانه رسانه واقع در سالن همایش‌های برج میلاد، با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری، بهروز شعیبی درباره فیلم «بدون قرار قبلی» گفت: در فیلم‌هایی مانند «بدون قرار قبلی» قرار نیست قصه‌های عجیبی را دنبال کنیم یا غافلگیری عجیبی برای مخاطب ایجاد کند. 

وی افزود: من به شماها حق می‌دهم که از بیرون فکر کنید من تحت حمایت ارگان‌ها فیلم می‌سازم اما هیچ‌کدام از این فیلم‌ها سفارش نبوده است بلکه پافشاری من بوده که ساخته شوند. همین فیلم بدون قرار قبلی تا شب قبل کلید خوردن قرار نبود ساخته شود. به جز فارابی شاید بهتر باشد از کسانی دیگر بپرسید که کجا حمایت کرده است ۲۵ سال است که در سینما هستم از روز اول همه کارهای من را دیده‌اید اگر کارمند جای دیگری بودم بازنشسته می‌شدم، فکر نکنید این حمایت‌ها شبهه ایجاد می‌کند که اگر این چنین بود رویه خودم را عوض می‌کردم. روز بلوا هم پیشنهاد من به اوج بود. من یک بار زندگی می‌کنم و حاضر نیستم این یک بار را در خدمت چیزهایی قرار بدهم که یا دوست ندارم یا برای رضایت دیگران باشد.

محمود بابایی تهیه‌کننده فیلم «بدون قرار قبلی» ذکر کرد: فیلم از لحاظ برآورد، منطقی و ارزان است. در برخی رسانه‌ها گفتند که آستان قدس و برخی ارگان‌ها به ما کمک کردند. در حالی که کمک‌های آستان قدس مادی نبود. بسیاری به فیلم تهمت چند ارگانی بودن زده‌اند.

مهدی تراب‌بیگی نویسنده با اشاره به نشان دادن کودک اوتیسم در فیلم بیان کرد: الکس در فیلم به شدت درون‌گراست و ما در روند فیلم به کاراکتری برمی‌خوریم که آشوب درونی‌اش را نشان می‌دهد. 

مصطفی زمانی از بازیگران فیلم «بدون قرار قبلی» ادامه داد: در دوران همه‌گیری ویروس کرونا سعی کردم تا کمتر کار کنم. زمانی که بهروز شعیبی به من پیشنهاد داد، فکر کردم که نقش مناسبی برای من است. من نقش‌های کوتاه را به سختی می‌توانم در بیاورم و فکر می‌کنم اساسا ایفای نقش کوتاه از بلند، سخت‌تر است. بهروز شعیبی در طول پروژه به من بسیار کمک کرد و ویژگی مهم‌تر این که نقشی که در فیلم بازی کردم، در زندگی کاراکترهای اصلی فیلم تاثیر داشت.

وی افزود: من با نقش مذهبی به بازیگری پیوستم و در این فیلم هم تلاش کردم تا یک نقش مذهبی را درست بازی کنم.

تهیه‌کننده فیلم گفت: سکانس‌های آلمان محدود بود و در شرایط همه‌گیری کرونا عوامل کمی را هم بردیم. در کل یک هفته فیلمبرداری در کشور آلمان زمان برد.

بهروز شعیبی خاطرنشان کرد: سینما یک رسالت است. من با مواضع کسی دچار مشکل نیستم و با همه قشری کار کرده‌ام.

این کارگردان درباره انتخاب پگاه آهنگرانی برای نقش مذهبی توضیح داد: زمانی که برای نقش یاسمین قرار بود بازیگر پیدا کنیم، به گزینه‌های بسیاری رسیدیم اما هدف ما این بود که بازیگری را انتخاب کنیم که قبلا در همچین نقشی ظاهر نشده باشد. زمانی که پگاه آهنگرانی با ذوق‌زدگی و علاقه به موضوع حاضر شد، دیگر چیزی از خدا نمی‌خواستم. با احترام به همه همکارانی که تاکنون باهام کار کرده‌ایم باید بگویم که پگاه آهنگرانی یکی از بهترین بازیگرانی است که تاکنون داشته‌ام و بسیار در پروژه همراه بود.

مصطفی زمانی ادامه داد: با بهروز شعیبی بسیار راحت بودم. قبل از این که بازی من در فیلم آغاز شود، باهم اختلاف سلیقه داشتیم اما او بسیار خوب و راحت با من کنار آمد و کار کردن با او لذت‌بخش بود.

محمود بابایی در پاسخ به اینکه چرا شهر مشهد به عنوان لوکیشن اصلی انتخاب شده، تشریح کرد: اینکه چرا مشهد را به عنوان لوکیشن انتخاب کردیم، باید رجوع به متن شود. در واقع اگر مخاطب فیلم را ببیند، متوجه انتخاب ما می‌شود.

کارگردان فیلم «بدون قرار قبلی» اظهار کرد: در تجربه‌هایی که تاکنون داشته‌ام با کودکان بسیاری کار کرده‌ام اما نقش الکس متفاوت بود. حتی به این فکر کردیم که از بچه‌های اوتیسم استفاده کنیم اما به دلیل تعدد لوکیشن‌ها ممکن بود دچار مشکلاتی شوند. به همین دلیل به سراغ بازیگر خردسال رفتیم.

وی اضافه کرد: پس از فیلم «دهلیز» با خودم قرار گذاشتم که ژانرهای متفاوتی را به تصویر بکشم. اما نقطه مشترک تمام آثارم، روابط و حالات انسانی و خانواده است.

امین مهری بازیگر فیلم عنوان کرد: عشق مسئله مهمی است. اگر عشق وجود داشت ما سر بریده مونا حیدری را در رسانه‌ها نمی‌دیدیم.

الهام کردا یکی دیگر از بازیگران «بدون قرار قبلی» در پایان تصریح کرد: بهروز شعیبی برای من معلمی گرفت تا من بتوانم لهجه را خوب بیان کنم. اگر مشهدی‌ها فیلم را ببیند قطعا ایراداتی پیدا می‌کنند اما امیدوار هستم که توانسته باشم این نقش را خوب ایفا کرده باشم‌.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز