خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم «بی‌مادر» مطرح شد؛

«بی‌مادر» تلاقی فلسفه و سینماست/ قسم می‌خورم هر کسی سیمرغ بگیرد، خوشحال شوم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۹۹۴

کارگردان فیلم سینمایی «بی‌مادر» معتقد است این فیلم یک موضوع اجتماعی و زنانه را دست‌خوش ورود به روابط انسانی و اجتماعی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم سینمایی «بی‌مادر» به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح، جمعه ۱۵ بهمن در خانه رسانه واقع در سالن همایش‌های برج میلاد، با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه منتقدان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سیدمرتضی فاطمی کارگردان این فیلم درباره انتخاب نام آن گفت: در فیلم موقعیتی را ترسیم کرده‌ایم که کودکی بین دو مادر قرار گرفته است و این پرسش پیش می‌آید که کدام یک از مادرها در نهایت کنار کودک می‌ماند‌.

وی افزود: برای انتخاب بازیگران، مجموعه‌ای از پارامترها دخیل بود. امیر آقایی یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران است‌. جهان شخصی او به جهان کاراکتر دکتر فیلم نزدیک بود و از این جهت برای ایفای این نقش، انتخاب شد.

پژمان جمشیدی اظهار کرد: من هر نقشی را که دوست داشته باشم و به نظر شخصی خودم خوب باشد، بازی می‌کنم. باتوجه به نگاه خودم اگر احساس کنم فیلمنامه خوبی دارد، آدم‌های خوبی در آن پروژه فعالیت می‌کنند، حتما در آن بازی می‌کنم و به این فکر نمی‌کنم که ممکن است بازیگران دیگری در گذشته شبیه آن را بازی کرده‌اند یا خیر.

پردیس پورعابدینی بازیگر این فیلم نیز بیان کرد: کاراکتر مادر فیلم از لحاظ سنی با من تفاوت داشت‌. تلاش کردم با ایفا در این نقش، با آدم‌هایی که این شرایط را دارند هم‌دردی کنم.

سیدمرتضی فاطمی در ادامه نشست خبری تشریح کرد: گزینه‌های بسیاری در حوزه موسیقی داشتیم اما بامداد افشار نبوغی در این حوزه دارد. تلاش کردیم تا لالایی هراتی را در این فیلم اجرا کنیم و همان‌طور که اکنون در فیلم می‌بینید، چند موسیقی هراتی وجود دارد. من موسیقی فیلم را خیلی دوست دارم.

تهیه‌کننده فیلم «بی‌مادر» درباره سانسور و ممیزی در این فیلم خاطر نشان کرد: اصلاحات مختصری در فیلم اتفاق افتاد. شاید فیلم برای اکران عمومی، یه نسخه تمیزتری برسد.

سیدمرتضی فاطمی با اشاره به هدف ساخت از این فیلم توضیح داد: تلاش کردم از موقعیت ایجاد شده برای یک زن که همه چیز را باید از دست دهد، به فضای روابط انسانی برسم. موضوع فیلم فراتر از رحم اجاره‌ای است. قصد داشتیم بیننده را در جایگاهی قرار دهیم که اگر جای کاراکترها بودند، چه کار می‌کردند.

وی ادامه داد: معتقد هستم که سینما و فلسفه یک نقطه تلاقی دارند و آن هم خود‌پرسشگری است. در فیلم هم تلاشی نکردم که به سوال‌های ایجاد شده، پاسخی دهم. ضمن این که نویسندگی یعنی فلسفه سوال را تبدیل به قصه و درام کنیم تا این سوالات را به اشتراک بگذاریم.

فاطمی ادامه داد: سعی کردم از موقعیت ایجاد شده برای یک زن که مجبور به از دست دادن همه چیز است، به روایت روابط انسانی موجود در فیلم برسم. رحم اجاره‌ای تنها مساله ما نبود بلکه می‌خواستیم مخاطب به یک خودپرسشگری برسد.

جمشیدی درباره آماده شدنش برای دریافت سیمرغ بیان کرد: امسال همه به من لطف دارند و نقدهای خوبی از خود خواندم مهم این است که جشنواره خوب برگزار شود و هرکس دیگری سیمرغ بگیرد قسم می‌خورم که بسیار خوشحال شوم.

محمدرضا مصباح در پایان، تصریح کرد: ما با سیاست‌های دولت کاری نداریم و مستقل فیلم می‌سازیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز