خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم «علفزار» مطرح شد؛

حضور «علفزار» در جشنواره؛ جسارت هیات انتخاب بود/ فیلم در پیشگیری از جرم اثرگذار است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۹۶۰

بهرام رادان گفت: فیلمنامه فیلم علفزار ۱۴ بار بازنویسی شد تا پخته شد و خوشبختانه قوه قضاییه هم در مسیر ساخت با ما همکاری کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم سینمایی «علفزار» سه شنبه ۱۲ بهمن در خانه رسانه و در سالن اصلی همایش‌های برج میلاد، با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه برگزار شد.

در ابتدای نشست، بهران رادان، تهیه‌کننده فیلم «علفزار» درباره کار تهیه‌کنندگی در سینما گفت: بخشی از تحصیل من در رشته مدیریت بوده و از سال ۹۱ مجوز تهیه‌کنندگی گرفتم. کار تهیه را دوست دارم و باتوجه به این که در بخش خصوصی کار می‌کنم چیزی از این حوزه در آینده مشخص نیست‌‌.

وی درباره اینکه احتمال ممیزی فیلم چقدر است، افزود: تعامل خوبی با مجموعه قوه قضاییه داشتیم. جامعه نیاز دارد فیلم‌هایی مانند «علفزار» ساخته شود زیرا این فیلم‌ها در پیشگیری از وقوع جرم بسیار تاثیرگذار است‌.

کاظم دانشی (کارگردان فیلم) در ادامه درباره موضوع فیلم بیان کرد: حضور فیلم «علفزار» در جشنواره فیلم نیاز به جرات هیات انتخاب داشت که این اتفاق افتاد و فیلم ما توانست در جشنواره حاضر باشد.

وی اضافه کرد: فیلمنامه این فیلم را از چند پرونده قضایی الهام گرفتم‌ و چندین پرونده تجاوز را مورد بررسی قرار دادم تا به این قصه رسبدم.

پژمان جمشیدی در پاسخ به خبرنگار ایلنا درباره نقش متفاوت خود در فیلم «علفزار» گفت: خیلی فرصت نداشتم اما در همین زمان کم تلاش کردم به نقش برسم. برای از کار درآوردن نقش، دو بار همراه کارگردان به دادگاه رفتم. البته سارا بهرامی مدام درگیر این نقش بود. 

دانشی درباره پرونده‌های تجاوز در دادگاه نیز عنوان کرد: نود درصد پرونده‌های تجاوز به خاطر آبرو به شکایت نمی‌رسد. خانواده‌ها مقابل خانم‌های قربانی قرار می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند روند قانونی طی شود. برخی قوانین دست و پا گیر هم وجود دارد ضمن اینکه کسی که قربانی شده هفته‌ها با خود کنار نمی‌آید و این باگ قانونی امکان رسیدگی به اینگونه پرونده‌ها را کمتر می‌کند.

کارگردان علفزار درباره میزان تلخی داستان نیز گفت: خصلت فیلم جنایی همین است، فیلم جنایی همین موضوعات را دارد و همه‌اش تلخ است اما نمی‌شود فیلم جنایی نساخت، من شخصاً دوست دارم فیلم جنایی بسازم. سعی کردم لحظات انسانی را هم به نمایش بگذارم مثلاً حجم مادرانگی فیلم زیاد است.

دانشی گفت: حدود ۸۵ روز لوکیشن دادگاه را ساختیم، از رادان ممنونم، اگر خودم بودم به خودم اعتماد نمی‌کردم، فکر کنم گول ظاهر مظلوم من را خورد.

سپس سارا بهرامی، بازیگر نقش سارا در فیلم «علفزار» عنوان کرد: سارا نقش مهمی برای من بود. هیچ‌گاه درباره نقش‌هایی که بازی می‌کنم، پیش‌بینی یا از قبل فکر نمی‌کنم. در واقع نقش‌های متفاوتی همچون قاتل، معتاد و..‌. ایفا کرده بودم. 

صدف اسپهبدی هم در ادامه نشست خاطرنشان کرد: قبل‌تر در چند فیلم‌ کوتاه کاظم دانشی حضور داشتم. کارگردان فیلم به من گفت باید بسیار لاغر کنم. به مدت ۸ ماه شبی ۱۰ کیلومتر دویدم تا بتوانم به ایده‌آل کاراکتر فریبا برسم.

مائده طهماسبی نیز گفت: نقش چالش‌های بسیاری داشت و یکی از لذت‌بخش‌ترین نقش‌هایی بود که با عشق هم بازی کردم. تصور اینکه یک مادر ۴ فرزند متجاوز داشته باشد، بسیار برای من گیج‌کننده بود. 

پژمان جمشیدی سپس اظهار کرد: قبل از اینکه بازیگر شوم، جشنواره فیلم فجر بسیار برایم هیجان‌انگیز بود. این جشنواره به اندازه جام جهانی برای من هیجان دارد.

ستاره پسیانی هم درباره حضور در فیلم «علفزار» بیان کرد: نقش لایه‌های پیچیده‌ای داشت و این جهت بازی در این فیلم برای من جذاب بود و چالش‌‌های بسیاری داشت.

سپس مهدی زمین‌پرداز توضیح داد: با کاظم دانشی در فضای تئاتر از قبل آشنا بودیم و از روز اول که قرار بود فیلم «علفزار» ساخته شود، درباره نقش، گپ‌های فراوانی می‌زدیم.

بهرام رادان تهیه‌کننده فیلم در پایان تصریح کرد: فیلمنامه ابتدایی، ۱۴ بار بازنویسی شد و در تابستان سال جاری فیلمبرداری را انجام دادیم. فیلم را در اوج کرونا ساختیم و نگرانی‌های زیادی داشتیم.این فیلم نشان می‌دهد که حقیقت بر مصلحت ارجح است، بازپرس این فیلم هم یک نمونه خوب در میان مسئولان ماست. جا دارد گلایه‌ای از وزارت بهداشت کنم، به ما قول داده بوند که عوامل را وا‌کسیناسیون کنند اما زیر قولشان زدند و حتی تلفن ما را هم جواب ندادند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز