خبرگزاری کار ایران

بازیگر نمایش «دریازدگی»:

آنچه امروز درو می‌کنیم، حاصلِ بذرِ بد گذشته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۹۵۸

آرش صفایی می‌گوید: چیزی که نمایش «دریا زدگی» روایت می‌کند، حال بدِ این روزهای همه ماست. همانطور که از نام نمایش پیدا است، بسیاری از ما انسان‌ها بذر بدی را در گذشته کاشته‌ایم و حال حاصل آن بذر را امروز می‌گیریم. در واقع این بذر در زندگی ما امتداد یافته و موجب حال ناخوش این روزهای ماست.

«آرش صفایی» بازیگر نمایش «دریا زدگی» در خصوص اجرای ایفای نقش در این نمایش به خبرنگار ایلنا گفت: من در چند کار با امیر سپهر تقی‌لو همکاری داشتم و قبل از شیوع بیماری کرونا او قصد داشت کاری را برای صحنه آماده کند اما فرصت اجرا فراهم نشد. برای نمایش «دریا زدگی» از اردیبهشت و خرداد ماه کارهای اولیه و تمرین‌های نخست را انجام دادیم و بعد از واکسینه شدن بیشتر هنرمندان، توانستیم در روزهای بیشتری به تمرین اثر بپردازیم.

صفایی با اشاره به ویژگی‌های نمایشنامه «دریا زدگی» که نوشته عباس جمالی است، یادآور شد: اکنون من در این نمایش زندگی می‌کنم چون چیزی که نمایش «دریا زدگی» روایت می‌کند، حال بدِ این روزهای همه ماست. همانطور که از نام نمایش پیدا است، بسیاری از ما انسان‌ها بذر بدی را در گذشته کاشته‌ایم و حال حاصل آن بذر را امروز می‌گیریم. در واقع این بذر در زندگی ما امتداد یافته و موجب حال ناخوش این روزهای ماست.

آنچه امروز درو می‌کنیم، حاصلِ بذرِ بد گذشته است

بازیگر نمایش «دریازدگی» با بیان اینکه «تمام کاراکترهای نمایش «دریا زدگی» گذشته خوبی ندارند و کاراکتر «جهان» بیشتر به این موضوع دامن می‌زند.» گفت: شاید ذات این کاراکتر خوب بوده اما اعمالی را انجام داده که حال دیگر افراد را بد می‌کند؛ طوری که تمام این استیصال در میان کاراکترهای نمایش موج می‌زند.

صفایی در خصوص طراحی صحنه نمایش هم خاطرنشان کرد: ما هیچ دکوری در نمایش نداریم و این از هوش کارگردان و سبک اجرایی او نشات می‌گیرد. این موضوع شاید برای تماشاگران جذاب باشد اما برای بازیگران کمی دشوار بود چون باید تمام لحظات و اتفاقات را ما به عنوان بازیگر در صحنه رقم بزنیم و اگر یک لحظه خطایی رخ دهد ارتباط ما با تماشاگر قطع می‌شود. برای همین تمام تلاش‌مان در طول نمایش این است که چنین اتفاقی رخ ندهد.

آنچه امروز درو می‌کنیم، حاصلِ بذرِ بد گذشته است

این بازیگر تئاتر با اشاره به حضور مردم در سالن‌های نمایشی بیان کرد: ما انتظار استقبالی خوب را از سوی مخاطبان همچون ایام پیش از شیوع بیماری کرونا، نداشتیم اما خوشبختانه این اتفاق رخ داد. طوری که حتی نمایش‌هایی همچون «بک تو بلک» سجاد افشاریان با استقبال بی نظیر مخاطبان مواجه می‌شود. این استقبال نشان می‌دهد که اگر سالن‌ها به صورت گسترده بازگشایی شده و همان روال قبل را داشته باشند و اثری خوب به صحنه ببرند، تماشاگران اعتماد کرده و همانند گذشته به تماشای تئاتر می‌آیند. در نمایش «دریا زدگی» هم همین اتفاق رخ داده و دانشجویان و تئاتردوستان زیادی در این روزها به تماشای نمایش نشستند

او در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از تماشاگران راضی از سالن نمایش خارج شدند و «دریا زدگی» را نمایشی شریف خواندند؛ این موضوع برای ما بسیار خوشحال کننده و دلگرم کننده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز