خبرگزاری کار ایران

دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» در ایستگاه پایانی/ جبلی: راه اساسی بازگشت به اقیانوس مردم است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۷۵۹

دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با معرفی برگزیدگان و تقدیر از مسعود جعفری جوزانی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» طی مراسمی که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. اجرای این مراسم بر عهده محمدرضا شهبازی بود.

بخش اهدا جوایز

در بخش مستند نهضت جهانی مستضعفین، لوح افتخار به «رقصنده با گرگ‌ها» به کارگردانی مهدی افضل‌زاده رسید.

در این بخش هیات داوران هیچ فیلمی را شایسته فانوس ندانستند.

در بخش مدافعان حرم لوح افتخار به «آقای اصغر اکبر من» احمد عبدالرحیمی و «ژنرال» مهرداد یوسفی تعلق گرفت.

فانوس این بخش به «محاصره ۳۶۰ درجه» به کارگردانی حامد هادیان رسید.

در بخش حافظه ملی لوح افتخار به دو مستند «نائب الامام» به کارگردانی محمدعلی یزدانی و "جستجوگر" ساخته محمدمهدی ابراهیمی نصر اهدا شد.

فانوس این بخش به «پسر طلایی» ساخته عباس وهاج رسید.

در بخش تاریخ فرهنگی اجتماعی و دفاع مقدس لوح افتخار به دو مستند «شهرک دارخویین» به کارگردانی سیدمجتبی خیام الحسینی، «آورتین‌» حسن وزیرزاده و «زنان جبهه شمالی» ساخته محمد مجیدپور رسید.

فانوس این بخش به مستند «کد ۰۲۴» ساخته عبدالرضا رحمانی نسب اهدا شد.

بعد از پخش کلیپی درباره زنده‌یاد علی سلیمانی، جوایز بخش ملت قهرمان اهدا شد.

در این بخش لوح افتخار به «به رنگ مریم» حمید اکبرپور و «اباشه» میثم جهان‌بین تعلق گرفت.

در این بخش هیات داوران فیلمی را شایسته فانوس ندانستند.

در بخش جنگ اقتصادی لوح افتخار به «گنج پنهان» مظفر حسین‌خانی و «اکسیل نیهیل‌» به پژوهشگری محمدحسن نیرومند رسید.

فانوس این بخش به «بی‌بی» به کارگردانی امیراطهر سهیلی اهدا شد.

در ادامه لوح افتخار بخش رویای ایرانی به «رفاقت هایتک» رسید.

در این بخش هیچ فیلمی شایسته فانوس نبود.

لوح افتخار بخش نقد درون گفتمانی «آدرس غلط» ساخته محمدهادی اینانلو رسید.

دیگر لوح افتخار این بخش به «بلوار اتحاد» ساخته صادق زارع اهدا شد.

فانوس این بخش به «نان گزیده‌ها ۲» به کارگردانی محمدرضا حاج محمدحسینی تعلق گرفت.

در ادامه این مراسم لوح افتخار در بخش جنگ نرم به «کودتای لیتیومی» ساخته سجاد رضازاده رسید.

فانوس این بخش به «قیچی تیز» به کارگردانی علیرضا باغشنی تعلق گرفت.

در بخش تیزر فرهنگی لوح افتخار به «صاحبخانه خوب» به کارگردانی محمدحسین امانی و مجموعه آثار «برای ایران» ساخته محمد عقیلی رسید.

در این بخش هیات داوران فانوسی را اهدا نکردند.

در بخش داستانی کوتاه لوح افتخار به «کوچه‌های خراسان» ساخته سجاد انتظاری اهدا شد.

فانوس این بخش به «نگین سلیمان» ساخته محمد امین امامی تعلق گرفت.

در بخش فیلم داستانی بلند هیات داوران ضمن انتقاد از مقوله ضعف پژوهش و کم‌توجهی به مقوله درام در فیلم‌های داستانی و شایسته ندانستن هیچکدام از فیلم‌ها برای دریافت فانوس بهترین فیلم، لوح افتخار بهترین بازیگری را به گلاره عباسی برای «دختر ایران» اهدا کردند.

لوح بهترین فیلمبرداری هم به هاشم مرادی برای «تروا» رسید.

لوح افتخار بهترین صدابرداری هم به حسین بشاش برای «تروا» رسید.

هیات داوران فانوس بهترین کارگردانی را به «دختر ایران» ساخته سیدجلال دهقانی اشکذری اهدا کردند.

جایزه ویژه دبیر جشنواره هم به «تروا» ساخته محمد علیزاده‌فر رسید.

بخش تقدیر از مسعود جعفری جوزانی

در بخش دیگر از این مراسم از مسعود جعفری جوزانی کارگردان «در چشم باد»، «شیر سنگی» و… تجلیل شد. پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما سخنران ویژه این بخش از برنامه بود.

وی در این مراسم گفت: دومین سالگرد سردار دل‌ها را پشت سر گذاشتیم در حالی که در آستانه چهل و سومین پیروزی انقلاب هستیم. ضمن اینکه در حال تجربه کردن دغدغه‌های متفاوتی در جامعه از جنس‌های مختلف مثل دغدغه دین، فرهنگ، سیاست، معیشت و… هستیم.

راه اساسی بازگشت به اقیانوس مردم است

جبلی ادامه داد: این وضعیتی که در آن هستیم، سالگردی که پشت سر گذاشتیم و سالگردی که در پیش رو داریم یک اسم رمز دارد که آن مردم هستند. سردار حاج قاسم اقیانوسی از مردم را به جوش و خروش آورد، مردمی که بعد از انقلاب شاید یکی دو بار برای اعتراض‌ها و خواسته‌ها به خیابان‌ها نیامده بودند. مردمی که با تمام وجود خود توانستند رژیم شاهنشاهی را به سقوط برسانند، مردمی که دغدغه معیشت دارند و نگران هستند، کلید واقعی همین مردم هستند.

وی تاکید کرد: راه اساسی بازگشت به این اقیانوس است، ما راهی نداریم جز برگشتن به مردم. رسانه ملی امانت مردم در دست ماست، مردمی که اخلاق، دین، ایمان، تاریخ و همه چیز خود را به ما سپرده‌اند. برای قرار گرفتن رسانه ملی در مسیر درست خود، راه اساسی بازگشت به مردم است.

جبلی افزود: من افتخار حضور در اینجا داشتم و به نظرم عمار یکی از راه‌حل های دغدغه‌های مردم است. هم مردم به عنوان موضوع، هم به عنوان هدف نهایی و ابزار رفع مشکلات هستند. همان مردمی که انقلاب را به پیروزی رساندند، همان مردمی که در غم حاج قاسم بودند، مهم این است که ما مردم و خودمان را باور کنیم تا زمانی که این ایمان را به مردم نداشته باشیم مشکلی حل نمی‌شود.

وی در پایان گفت: از عیادت طالب‌زاده در بیمارستان خاتم به اینجا می‌آیم، حالشان خوب بود و امیدوارم حالشان بهتر هم شود.

در این بخش مادر شهیدان خالقی‌پور، پیمان جبلی رییس صدا و سیما و امرالله احمدجو کارگردان «روزی روزگاری» برای تجلیل از مسعود جعفری جوزانی روی صحنه رفتند.

امرالله احمدجو در این بخش به بهانه بزرگداشت مسعود جعفری جوزانی در سخنانی کوتاه گفت: وجه مشترک ما حوصله مشترکی است که هر دوی ما به دلیل سلیقه و نوع تربیت داریم، امیدوارم باز هم سرزنده و چالاک آثار ارزشمند تولید کنند.

هنر و هنرمند نیاز به آزادی و تنفس دارد

مسعود جعفری جوزانی هم مطرح کرد: افتخار بزرگی است که در یک جشنواره مردمی شرکت کنیم اینجا به خیلی از جاهای دنیا می‌ارزد، اوایل انقلاب اراده‌ای داشتیم که فکر می‌کردیم می‌توانیم کوه را جا به جا کنیم، اما آن بچه‌ها را یواش یواش نا امید کردند.

وی گفت: اینجا آمدم تا بگویم خودم را نه هنرمند می‌دانم نه شایسته پاداش، خدمت رسیدم به تمام کسانی که به هر دلیلی به مدریت فرهنگی کشور منصوب شدند بگویم زندگی شکننده و ناپایدار است، همه ما حتی شما که قرعه به نام تان افتاده و چند روزی بر مسندی هستید، زمان شتاب ناک است، دلم می‌خواهد به آنها یادآوری کنم و از کسانی که سال‌هاست راه تنفس را بر هنرمندان جوان و استعدادهای کشور بستند و هم کیشان و بستگان خود را برگزیدند و زانوی مرگ‌بار خودشان را روی گلوی هنرمندان گذاشته‌اند خواهش کنم این زانوی مرگ‌بار را بردارید، هنر و هنرمند نیاز به آزادی و تنفس دارد، هوای تازه می‌خواهد.

این کارگردان پیشکسوت افزود: تمنا می‌کنم بدانید این چند روز گذراست، اگر می‌خواهید نامی و نه ننگی از شما به جا بماند این چند روز را مغتنم بشمارید به اسم ملت سرافراز اعتماد کنید و بگذارید استعدادها رشد کنند. ممنوع القلم کردن اهل دل کار خوبی نیست، چرا نمی‌گذارید جبار اذین حرفش را بزنید، چرا یک فرد تحصیلکرده نباید حق بیان اعتقادات خود را نداشته باشد. به امید آنکه کلمه کاری افتاد و قبل از مرگ شاهد باشیم که در وطنم سفره‌ای خالی نیست، کودکی به خاطر بیماری از بیمارستان منع نشده، امکان مساوی رشد و بالندگی برای هر ایرانی موجود است.

نمایش فیلم «تروا» به کارگردانی محمد علیزاده‌فر پایان‌ بخش آیین اختتامیه دوزادهمین جشنواره مردمی فیلم عمار بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز