خبرگزاری کار ایران

کتابت خطبه فدکیه توسط چهل خوشنویس همزمان با شهادت حضرت فاطمه (س)

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۳۴۵

همزمان با شهادت حضرت فاطمه (س)، با حضور ۴۰ خوشنویس فوق ممتاز زن در شهر تهران و همچنین اساتید خوشنویسی چون الهه خاتمی و علی علی، خطبه فدکیه در بوستان فدک کتابت می‌شود.

به گزارش ایلنا، سعید رنجبریان (مدیر فرهنگی و هنری منطقه ۸ و رئیس فرهنگسرای گلستان) گفت: کتابت خطبه فدکیه با عنوان «صریر فدک» توسط ۴۰ بانوی خوشنویس فوق ممتاز شهر تهران، اساتید خوشنویس و نقاشی خط با مشارکت انجمن خوشنویسان شهر ری روز چهارشنبه، ۱۵ دی ماه ساعت ۱۴ در خانه فرهنگ فدک برگزار می‌شود. 

وی اضافه کرد: گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با تاکید بر سخنان حضرت فاطمه (س) در باب خطبه فدکیه خطاب به غاصبان خلافت و انتقال پیام در قالب هنر و به زبان خوشنویسی، از جمله اهداف برنامه «صریر فدک» است. 

الهه خاتمی متولد سال ۱۳۳۸ در تهران است. وی به عنوان اولین خانم استاد در خط نستعلیق، دارای مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایران بوده و عناوینی از قبیل عضویت و دبیری انجمن خوشنویسان شمیرانات، عضو هیئت تشخیص اوراق امتحانی انجمن خوشنویسان ایران و داوری جشنواره‌های مختلف خوشنویسی را درکارنامه هنری خود دارد. 

علی علی از سال ۱۳۵۸ در انجمن خوشنویسان ایران تحت تعلیم استاد غلامحسین امیرخانی قرار گرفتند و از سال ۱۳۵۹ به عنوان مدرس رسمی انجمن خوشنویسان مشغول فعالیت شد. او در طول ۴۰ سال فعالیت توانستند حدود ۲۰۰ شاگرد ممتاز را تربیت کنند، شرکت در چندین نمایشگاه خوشنویسی و آلبوم بهانه بهار از جمله فعالیتهای این هنرمند است. 

خانه فرهنگ فدک به نشانی میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز