خبرگزاری کار ایران

استادیار مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی:

سند الگو مبتنی بر شایستگی‌های مردمان ایران زمین تدوین شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۵۹۱

استادیار مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: یکی از اسناد مهمی که با توجه به اهداف انقلاب اسلامی و لیاقت‌ها و شایستگی‌های مردمان ایران زمین تدوین شد سند، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است.

به گزارش ایلنا، اصغر زمانی به تبیین جایگاه تربیت نیروی انسانی در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پرداخت و گفت: یکی از اسناد مهمی که با توجه به اهداف انقلاب اسلامی و لیاقت‌ها و شایستگی‌های مردمان ایران زمین تدوین شده سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت است که بر اساس منویات مقام معظم رهبری، تدوین و منجر به شکل‌گیری طرحی شده که می‌تواند همگام با توسعه همه جانبه کشور، با تقویت اصول اسلامی و ایرانی همراه باشد.

عضو هیات علمی مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی ادامه داد: در این سند، در بخش مبانی جامعه‌شناختی، به جامعه به مثابه بستر تعامل و مشارکت، نگاه شده است. آرمان‌های این سند به مباحثی چون مدارا و هم‌زیستی با هم نوعان، انضباط اجتماعی، عدالت همه جانبه، تعاون، مسئولیت‌پذیری و صداقت اشاره می‌کند و در قسمت افق نیز خواهان بهره‌گیری نظام‌مند از مشورت جمعی نخبگانی با تکیه بر مشارکت همگانی است.

زمانی ادامه داد: از جمله تدابیر سند نیز «تربیت نیروی انسانی توانمند، خلاق، مسئولیت پذیر و دارای روحیه مشارکت جمعی» است. توجه سند به مواردی مانند انضباط اجتماعی، عدالت، تعاون و مسئولیت پذیری که همگی لازمه کار تیمی است حکایت از همسویی این سند با کار تیمی و روحیه مشارکت جمعی دارد.

استادیار مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی خاطرنشان کرد: در مقوله آموزش نیز نهاد آموزش عالی که یکی از زیرنظام‌های نظام کلان آموزش کشور است یکی از متولیان اجرای تدبیر «تربیت نیروی انسانی توانمند، خلاق، مسئولیت پذیر و دارای روحیه مشارکت جمعی» است و در صورتی که این وظیفه به درستی ایفا شود می‌تواند با تقویت، آموزش عملی و تربیت و پرورش نیروی انسانی متخصص و آشنا به مشارکت جمعی، زمینه‌های تحقق این بخش از تدابیر سند را فراهم کند و توسعه حرفه‌ای بازیگران نظام آموزش عالی را رقم بزند.

زمانی یادآور شد: با توجه به جامعیت و ارزشمندی سند الگو، ضرورت دارد سایر اسناد بالادستی آموزش عالی، برنامه استراتژیک دانشگاهی، نقشه راه و چشم انداز دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور، آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی و... متناسب و هماهنگ با سند الگو تنظیم گردند، طوری که برنامه‌ریزی برای اجرای تدابیر سند با هماهنگی تمامی بازیگران نظام سبب شود توانمندسازی و پرورش نیروی توانمند و خلاق تنها معطوف به یک نهاد نباشد و از فعالیت‌های پراکنده و غیر مؤثر نیز خودداری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز