خبرگزاری کار ایران

انتشار «دوستی گم نمی‌شود، دشمنی هم»، «شاه بهار»، «کشتی پهلو گرفته» و «عزیز»

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۹۳۲

انتشارات کتاب نیستان برخی از آثار تازه یا تجدیدچاپی خود را روانه بازار کتاب کرد. «دوستی گم نمی‌شود، دشمنی هم»، «شاه بهار»، «کشتی پهلو گرفته» و «عزیز» تعدادی از این کتاب‌ها هستند.

به گزارش ایلنا، انتشارات کتاب نیستان دومین چاپ کتاب «دوستی گم نمی‌شود، دشمنی هم» اثر سیدمهدی شجاعی را در ۲۸ صفحه رحلی به بازار نشر کودک و نوجوان عرضه کرده است.

سیدمهدی شجاعی بر اساس قصه‌ای از کلیله‌ودمنه کتابی به نام «دوستی گم نمی‌شود، دشمنی هم» منتشر کرده است.

این کتاب از جهانگردی روایت می‌کند که در گشت‌وگذارهای خود در جنگل متوجه یک دام می‌شود. یک مرد زرگر، یک ببر، یک مار و یک میمون به این دام افتاده‌اند. جهانگرد آن‌ها را نجات می‌دهد و هر کدام به نوبه خود از او تشکر می‌کنند و گوشزد می‌کنند که به زرگر اعتماد نکند، چرا که او در پی خیانت به برادر خود به این دام افتاد.

سالی می‌گذرد، جهانگرد به سراغشان می‌رود. هر کدامشان به نحوی سعی در جبران دارند و عنوان می‌کنند که هیچ‌وقت این محبت را فراموش نمی‌کنند و همیشه می‌توان روی کمکشان حساب کرد. در این میان جهانگرد به زرگر می‌رسد و مرد حیله‌گر که نه از دوستی بویی برده است نه از انسانیت، جهانگرد را گرفتار می‌کند…

این داستان به شکل جذابی از مرام‌نامه دوستی و قبح دشمنی و حیله‌گری می‌گوید. در این داستان حتی حیوانات هم به کسی که آزاری نرساند، آزاری نمی‌رسانند و با کسی که در حق آن‌ها دوستی کرده است دوست هستند و نتیجه دوستی و دشمنی را به زیبایی به تصویر می‌کشد.

پژمان رحیمی‌زاده با تصویرگری خود توانسته جذابیت بصری نیز به کتاب بیافزاید. رحیمی‌زاده به عنوان یکی از مهم‌ترین تصویرگران کتاب کودک و نوجوان ایران است. این هنرمند در میان ۵ تصویرگر برتر جهان در لیست نهایی کاندیداهای دریافت جایزه‌ی هانس کریستین اندرسن سال ۲۰۱۶ قرار گرفت. آثار او در جشنواره‌های زیادی به نمایش درآمده‌اند.

«کشتی پهلو گرفته» در نوبت پنجاه و هفتم

چاپ پنجاه و هفتم کشتی پهلو گرفته نوشته سید مهدی شجاعی در ۱۵۲ صفحه رقعی از سوی انتشارات کتاب نیستان وارد بازار نشر شد.

کشتی پهلوگرفته، پرفروش‌ترین اثر سید مهدی شجاعی و هم‌چنین پرتیراژترین کتاب ادبیات داستانی ایران – طبق آمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیش از ششصد هزار –، ضمن مروری بر نقاط عطف حیات حضرت فاطمه‌ی زهرا (س)، روایت مصائب زندگی ایشان از زبان اطرافیانشان و نیز شخص خودشان است. در واقع می‌توان گفت این کتاب مرثیه‌ای است منثور از زبان و دل صاحبان عزای فاطمی. کتاب از ۱۴ فصل تشکیل یافته و راوی اول شخص در هر کدام از فصول، یکی از وابستگان حضرت فاطمه (س) هستند؛ فصل اول حضرت رسول، فصل دوم حضرت خدیجه (س)، فصل سوم خود حضرت زهرا (س)، فصل چهارم حضرت امیرالمومنین علی (ع)، فصل پنجم امام حسن (ع)، فصل ششم امام حسین (ع)، فصل هفتم مجدداً حضرت زهرا (س)، فصل هشتم حضرت زینب (س)، فصل نهم فضّه، فصل دهم حضرت‌ام کلثوم (س)، فصل یازدهم اسماء، فصل دوازدهم برای بار سوم حضرت فاطمه (س)، فصل سیزدهم مجدداً حضرت امیر (ع) و فصل چهارم از زبان آسمان روایت می‌شود. در این کتاب می‌خوانیم: روزگار غریبی است دخترم! دنیا از آن غریب تر! این چه دنیایی است که دختر رسول خدا را در خویش تاب نمی‌آورد؟ این چه روزگاری است که «راز آفرینش زن» را در خود تحمل نمی‌کند؟ این چه عالمی است که دردانه‌ی خدا را از خویش می‌راند؟ روزگار غریبی است دخترم. دنیا از آن غریب تر. آنجا جای تو نیست، دنیا هرگز جای تو نبوده است. بیا دخترم، بیا، تو از آغاز هم دنیایی نبودی. تو از بهشت آمده بودی، تو از بهشت آمده بودی …

«عزیز»، یک عاشقانه_ اجتماعی

«عزیز»، اولین رمان سعید نجفی، یک عاشقانه_ اجتماعی است که حول محور پیرزنی خوش مشرب، که با نوه خود، در خانه‌ای دوطبقه در یکی از محلات قدیمی تهران زندگی می‌کند، شکل گرفته است. مستاجرهای جدید این پیرزن، چهار دختر دانشجو هستند و حضور آن‌ها منجر به حوادثی می‌شود که داستان را پیش می‌برد.

نویسنده سعی برآن دارد تا با روایت خاطراتی از پیرزن، که همه او را عزیز صدا می‌زنند، پلی از گذشته به حال زده و یادآوری کند، حضور افراد سالمند در کنار نسل جوان، نه تنها، الزاما کسالت‌آور نیست، بلکه در بسیاری از موارد، تجربیات ایشان راهگشاست. پرداختن به حال و هوای مجالس مذهبی و مراسمات آیینی، از دیگر ویژگی‌های این رمان است که نویسنده، از تجربیات شخصی خود در این زمینه بهره برده است.

داستان به زبان عامیانه است و دیالوگ‌ها، ساده اما دلنشین هستند…. .

انتشارات کتاب نیستان رمان عزیز را در ۲۵۲ صفحه و قطع رقعی به بازار نشر عرضه کرده است.

رمان «شاه بهار»

رمان «شاه بهار» به قلم سعید تشکری در ۲۳۲صفحه رقعی از سوی انتشارات کتاب نیستان وارد بازار نشر شد.

رمان شاه بهار سومین اثر از سه‌گانه ولادت به قلم سعید تشکری است. رمانی تحسین‌شده که در آن روایتی داستانی از زندگی اما رضا (ع) و خواهر ایشان حضرت فاطمه معصومه و سفر ایشان به مرو روایت می‌شود.

در مجلد اول از این رمان داستان زندگی دو شبان خراسانی که یکی کاتب و دیگری صحاف است روایت می‌شود. آن‌ها فرزند خوانده‌های خود را که در ویرانه‌های شوش دانیال پس از دیدار با مولای خود امام موسی کاظم (ع) در پی کشتاری که عباسیان برای تاراج پارسیان انجام داده‌اند می‌یابند و آن‌ها را از بدو طفولیت در وصیتی مکتوب به نام هم می‌خوانند.

لیلا و هاتف اکنون پس از سال‌ها و مرگ این کاتب و صحاف می‌خواهند با هم ازدواج کنند اما پرسش ساده آن‌ها از خود این است: ما که هستیم؟ و چرا فرزند مولای پدران‌شان ولیعهد تازه عباسیان است؟ در مجلد دوم این رمان لیلا و هاتف برای یافتن پاسخ خود و ازدواج با یکدیگر به مدینه می‌روند تا حقیقت امام هشتم شیعیان را بیابند و زندگی خود را آغاز کنند. رسیدن آنان به مدینه مصادف است با هجرت اجباری حضرت امام رضا (ع) به مرو. اکنون هاتف و لیلا یکی در پی امام هشتم به سفر می‌رود و یکی با حضرت معصومه همراه می‌شود. هاتف و لیلا در می‌یابند که ولادتی تازه برای پارسیان رقم خواهد خورد و آن آغاز تابناک سلسله‌ای نیکوست که در آینده به بار خواهد نشست.

در مجلد سوم اما داستان پس از شهادت امام رضا (ع) آغاز می‌شود و اینبار فرزندان آن‌ها به سودای یافتن و درک مولایشان امام جواد (ع) از نیشابور و مرو عازم قم و بغداد می‌شوند و در این مسیر است که شمه‌ای از دوران خلافت معتصم و ظلم او بر شیعیان و سادات رضوی ترسیم می‌شود.

نکته قابل توجه در این رمان همانند دو مجلد سابق آن تصویری است که نویسنده از پذیرش اندیشه و باور شیعی در میان ایرانیان به تصویر می‌کشد. از سوی دیگر نویسنده در هر فصل از رمان خود با خلق تصاویری از زاویه دید یکی از شخصیت‌های سیاه یا سفید حاضر در این اثر به شیوه‌های مختلف به تصویرسازی جریان زیست تاریخی شیعیان در ایران می‌پردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز