خبرگزاری کار ایران

اعتراض عوامل فیلم «قاتل و وحشی» به منتفی شدن حضور در جشنواره فجر/ درخواست برای عمل به قانون

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۲۰۵

عوامل فیلم «قاتل و وحشی» ساخته حمید نعمت‌الله نسبت به منتفی شدن بازبینی این فیلم توسط هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر معترض شدند.

به گزارش ایلنا، در روزهای گذشته مسعود نقاش‌زاده دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر در مصاحبه‌ای اعلام کرد که به دلیل آنکه فیلم حمید نعمت‌الله در دوره‌های گذشته جشنواره، فرم حضور را پر کرده است، بر اساس آیین‌نامه جدید جشنواره فیلم فجر، امکان بازبینی «قاتل و وحشی» در دوره چهلم وجود ندارد. در همین ارتباط روابط عمومی این فیلم به صحبت‌های دبیر چهلمین جشنواره فجر واکنش نشان داده است. در اطلاعیه روابط عمومی فیلم «قاتل و وحشی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حمید نعمت‌الله آمده است:

«۱-آقای نقاش زاده اعلام کرده‌اند چون برای فیلم «قاتل و وحشی» دو دوره فرم جشنواره فجر پر شده امکان حضور در این دوره را ندارد. ایشان را به مطالعه فراخوان منتشر شده توسط برای چهلمین جشنواره فیلم فجر به تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ارجاع می‌دهیم که در بند هفت از مقررات عمومی بخش چشم ‌انداز سینمای ایران صراحتا اعلام شده که فیلم‌های این بخش نباید توسط هیات انتخاب دوره‌های قبل جشنواره فجر بازبینی شده باشند و قانونی در مورد پر کردن فرم جشنواره در دوره‌های پیشین وجود ندارد. در نتیجه «قاتل و وحشی» با توجه به بازبینی نشدن در دو دوره گذشته مشکلی از این بابت ندارد.

۲-همچنین در همین بند اعلام شده فیلم‌ها برای حضور و داوری در این بخش‌ها باید دارای پروانه ساخت «یا» پروانه نمایش باشند در نتیجه ممانعت از نمایش این فیلم برای هیات انتخاب به بهانه نداشتن پروانه نمایش هم بر اساس همین فراخوان غیرقانونی است.

۳-همچنین تولید و مراحل فنی «قاتل و وحشی» ماه گذشته به پایان رسیده و آماده نمایش شده و این فیلم هیچ نمایش داخلی و خارجی هم نداشته بنابراین بر اساس سایر بندهای فراخوان مشکلی برای حضور آن در جشنواره فجر وجود نخواهد داشت.

۴-در نتیجه از دبیر محترم جشنواره فجر انتظار می‌رود به جای اعمال نظرات شخصی به قانون بیّن جشنواره و فراخوان آن عمل کرده و تصمیم برای حضور «قاتل و وحشی» در چهلمین جشنواره فجر را به هیات انتخاب بسپارد.

۵-رئیس سازمان سینمایی آقای محمد خزاعی در سخنرانی اخیرشان اعلام کردند دوره ایشان دوره حکمفرمایی قانون است. توقع می‌رود در اولین قدم مانع از اقدامات غیرقانونی دبیر منصوب شده جشنواره فجر شوند. تهیه‌کننده فیلم «قاتل و وحشی» تا ساعات پایانی فعالیت هیات انتخاب منتظر نمایش این فیلم هستند و در صورت عمل نکردن دبیرخانه و دبیر جشنواره فجر به قانون و ممانعت از نمایش فیلم به دلایل واهی، حق شکایت از آن‌ها در دیوان عدالت اداری را برای خود محفوظ می‌دارند. «قاتل و وحشی» بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران تولید، فیلم‌نامه‌اش تصویب و پروانه ساخت گرفته و با استفاده از ساختارهای قانونی کشور امکان نمایش آن بزودی فراهم خواهد شد.»

حمید نعمت‌الله فیلم «قاتل و وحشی»  در دو دوره قبلی جشنواره فجر خواستار شرکت در این رویداد بود که یک بار به دلیل مشکل مالکیت و بار دیگر مخالفت شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی، فیلم در اختیار جشنواره قرار نگرفت. 

لیلا حاتمی، امین حیایی، شهرام حقیقت‌دوست، ستاره اسکندری، عزت‌الله رمضانی‌فر، شهرام قائدی، علی اعلائی و سام‌ نوری از جمله بازیگران این فیلم هستند که به طور خاص لیلا حاتمی، امین حیایی و شهرام حقیقت‌دوست بازی قابل توجهی دارند. 

در خلاصه داستان «قاتل و وحشی» آمده است: «"زیبا"، مهیای عروسی دخترش می‌شود که بطور اتفاقی اسیر یک باند گانگستری مخوف می‌شود. او سعی می‌کند از این بند خود را رها کند. وقت زیادی ندارد، چون دخترش نیز بی‌خبر از همه‌چیز عازم همان‌جاست و این اتفاقی است که نباید بیفتد. "زیبا"، برای نجات خود و دخترش می‌جنگد».

گفتنی است که این فیلم در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز مورد تایید مدیران قرار نگرفت و از جشنواره فجر کنار گذاشته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز