خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث و گردشگری ایلام خبر داد؛

گردشگری ماجراجویانه برای ایرانی‌ها و طیبعتگردی و سلامت برای عراقی‌ها/ برگزاری فم تور برای توراپراتورهای عراقی/ برنامه‌ریزی برای ایام فاطمیه و گردشگران مذهبی

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۸۰۰

عبدالمالک شنبه زاده از برنامه‌ریزی برای جذب گردشگران داخلی در حوزه گردشگری ماجراجویانه و گردشگران عراقی در حوزه طبیعتگردی و سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمالک شنبه زاده (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام) با اعلام خبر برگزاری فم تور برای توراپراتورهای عراقی گفت: با توجه به دستورالعمل ابلاغی جهت آغاز ورود گردشگران خارجی و ساماندهی آن، درصدد برگزاری فم تور برای توراپراتورهای عراقی برآمدیم و ۱۰ شرکت بخش خصوصی گردشگری عراق را دعوت کردیم. در این راستا از استان‌های همجوار نیز برای شرکت در این فم تور دعوت به عمل آمد تا بسته سفر کاملی را به گردشگران عراقی ارائه دهیم.

به گفته او، اصناف گردشگری استان‌های همجوار ایلام از جمله کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان، خوزستان در این فم تور حضور دارند تا علاوه بر آشنایی با ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان برای رونق گردشگری داخلی، در جلسات BTOB نیز شرکت کنند و به بحث و گفتگو بنشینند.

شنبه‌زاده در پاسخ به این سئوال که ایلام قرار است کدام شاخه از گردشگری را برای جذب گردشگران عراقی فعال کند، گفت: از آنجا که استان ایلام عمدتا برای گردشگران عراقی حکم معبر گذر را داشت و بیشتر از این استان به هدف زیارت مشهد یا سفر به استان‌های شمالی استفاده می‌کردند، از این رو شناخت چندانی نسبت به جاذبه‌های این استان ندارند از این رو برآن شدیم تا جاذبه‌های طبیعی ایلام را به گردشگران عراقی بشناسانیم. درعین حال در حوزه گردشگری سلامت نیز فعال شده‌ایم. ایلام دارای طبیعت بکر و زیبایی است که می‌تواند برای گردشگران عراقی و سایر گردشگران جذاب باشد. بخصوص آنکه عراقی‌ها با توجه به گرمای هوا در شش ماه نخست سال، تمایل دارند که به مناطق خوش آب و هواتر سفر کنند و ایلام می‌تواند در زمره مقاصد سفر آن‌ها قرار گیرد.

او ادامه داد: بخش خصوصی در استان موفق شده است که بیمارستان فوق تخصصی دارای IPD را فعال کند و می‌تواند گردشگران سلامت را پذیرش کند. در این راستا با ساماندهی مرزها و دلالانی که در حوزه گردشگری سلامت فعال شده بودند موفق شدیم گردشگران سلامت را بیش از گذشته جذب کنیم. ضمن آنکه شاهد فعال شدن ۵ دفتر خدمات مسافرتی استان در حوزه سلامت هستیم و مجوز فعالیت برای آن‌ها صادر شده است. این دفاتر هماهنگی‌های لازم برای حضور گردشگران سلامت در کشور را انجام می‌دهند. با توجه به آنکه درحال حاضر بیشتر گردشگران از مرزهای هوایی وارد کشور می‌شوند، می‌توان گفت فعالیت و حضور دلالان در مرزها بسیار کاهش یافته.

به گفته شنبه‌زاده، ساماندهی گردشگران ورودی به لحاظ تکمیل حساب‌های اقماری الزامی است. باید بدانیم که هر گردشگر به چه صورت و چگونه و با چه هدفی به ایران سفر می‌کند تا بتوانیم برنامه‌ریزی بهتری برای ارائه خدمات به آن‌ها داشته باشیم.

گردشگری داخلی و ماجراجویی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام درخصوص برنامه‌هایی که برای جذب گردشگران داخلی در دست اجراست نیز گفت: مدتی است که در حوزه گردشگری ماجراجویانه فعال شده‌ایم که بسیار مورد استقبال قرار گرفته و بخصوص آخر هفته‌ها شاهد ورود تورهای متعدد در این حوزه به استان هستیم. کویرگردی نیز ۵ شنبه و جمعه‌ها مورد استقبال قرار گرفته. هرچند ممکن است کویری که در ایلام داریم نسبت به کویر استان‌های مرکزی کوچک‌تر باشد اما جذابیت‌های خاصی دارد می‌تواند گردشگران این حوزه را نیز جذب کند.

ایام فاطمیه و گردشگران مذهبی

با توجه به نزدیک شدن به دهه فاطمیه و احتمال افزایش تعداد گردشگران مذهبی و زیارتی، شنبه زاده از عدم فعال شدن ورود و خروج گردشگران از مرزهای زمینی خبر داد و گفت: در حال حاضر گردشگران تنها از مرزهای هوایی اجازه ورود و خروج از کشور را دارند و مرزهای زمینی به روی گردشگران بسته است و هنوز مجوزی برای ورود و خروج گردشگران البته به جز گردشگران سلامت، داده نشده. درحال حاضر تنها گردشگران سلامت هستند که اجازه ورود و خروج از مرزهای زمینی را دارند و سایر گردشگران باید از طریق مرزهای هوایی اقدام کنند.

البته به گفته شنبه‌زاده این احتمال وجود دارد که مرزها برای گردشگران عراقی که خواستار سفر به ایران هستند بازشود. حتا گروه‌ها به صورت پیاده از مرز وارد می‌شوند. با این وجود گردشگران ایرانی تنها از طریق هوایی است که نیازی به ویزا ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز