خبرگزاری کار ایران

در نشست دارابی و ضرغامی با رییسی مطرح شد:

موانع سلیقه‌ای باید از سر راه توریسم برداشته شود/ دولت خود را موظف به حمایت از میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌داند/ میراث فرهنگی، سابقه تمدنی و نیاکان ماست باید احیاء و مرمت آن را در اولویت قرار داد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۵۵۱

معاون میراث‌فرهنگی کشور از نشستی که به همراه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با رییس جمهور داشت خبر داد و به برخی از جزییات آن اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی دارابی (معاون میراث‌فرهنگی وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) در صفحه اینستاگرام خود از نشستی که با حجت‌الاسلام ابراهیم رییسی (رییس جمهور) داشت خبر داد و درخصوص آنچه در این جلسه درباره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صحبت شده است، نوشت.

او در این پست آورده است: «به همراه مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیداری با حجت‌الاسلام رییسی رییس جمهور محترم داشتیم ساعات آخر شب بود و ریس جمهور با نشاط و سرزنده گویی تازه اول صبح کار را آغاز کرده است.

با مهربانی و صمیمیت نسبت به مهندس ضرغامی و بنده صحبت کرد. او گفت: آقای مهندس ضرغامی در مجموعه دولت کمک بزرگی برای ماست و با حضور ایشان امیدهای زیادی به حل مشکلات وزارت مهم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داریم.

آقای رییسی افزود: گارد باز، تعامل و ارتباط آقای ضرغامی یک ویژگی بارز اوست و باید قدر آن را دانست. رییس جمهوری نکات مهمی را درباره حوزه وظایف وزارتخانه گفت: میراث فرهنگی، سابقه تمدنی و نیاکان ماست باید احیاء حفظ، مرمت آن را در اولویت قرار داد. از ظرفیت و سرمایه همه ایرانیان در سراسر دنیا برای حفاظت از میراث‌فرهنگی باید استفاده کرد و از نظر دولت محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. باید آثار میراثی در عرصه جهانی را ثبت کرد و برای آن برنامه‌ریزی کرد. ایران باید قطب بزرگ در صنایع دستی و گردشگری شود. بهترین امکانات برای گردشگران و توریسم از هواپیما، قطار، اتوبوس، کشتی تا هتل باید فراهم گردد.

موانع که عمدتا سلیقه‌ای است باید از سر راه توریسم برداشته شود. دولت خود را موظف به حمایت از حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌داند و در بودجه سالانه و سایر موارد کمک خواهد کرد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز