خبرگزاری کار ایران

ایوب آقاخانی:

زندگی و شخصیت سردار سلیمانی را نباید پیچیده نگاه کرد/ جشنواره سردار آسمانی برای تداوم به آثار صادقانه نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۳۴۷

ایوب آقاخانی گفت: جشنواره سردار آسمانی برای ادامه پیدا کردن نیاز به آثار صادقانه، محققانه و عزم درست مسئولانه دارد.

«ایوب آقاخانی» نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر در گفتگو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: خیلی خوب است که ما در دنیا پیشقدم چنین جشنواره برای بزرگداشت قهرمان ملی‌مان شده‌ایم؛ درحالی که در دنیا کمتر چنین چیزی سابقه دارد.

او ادامه داد: البته این جشنواره برای اینکه به تکرار نیفتاد، می‌تواند برای دوره‌های بعدی با جشنواره‌های بزرگی چون تئاتر دفاع مقدس ادغام شود و تولید محتوا داشته باشد.

آقاخانی با اشاره به اینکه نمایش زندگی و شخصیت سردار سلیمانی را نباید پیچیده نگاه کرد، گفت: در این محدوده نباید به تکرار افتاد، بلکه می‌بایست کارهای مناسب و کیفی تولید کرد.

این نویسنده و کارگردان تئاتر خاطرنشان کرد: مضامینی که می‌توان بدان پرداخت می‌بایست متفاوت باشد و به تکرار و تنگنا نیفتد.

او با اشاره به اینکه پرداختن به شخصیت سردار سلیمانی یک مسئله هویتی و فرهنگی است، گفت: دست و بال هنرمندان می‌بایست در این زمینه باز باشد؛ منتها نباید بضاعت جشنواره کم شود. اگر هر سال بخواهد برگزار شود می‌تواند یک ادغام با دیگر جشنواره‌ها هم صورت بگیرد تا به لحاظ سیاستگذاری کلان این اشتراک‌گذاری به بالندگی کارها برسد یا به نوعی تمام نشود.

آقاخانی همچنین درباره وظیفه هنرمندان در این راستا و تولید آثار خوب گفت: نمایشنامه‌هایی که جمع می‌شود می‌بایست صادق باشند و اتفاقات درست را که درباره این چهره موثر و قهرمان ملی است، به درستی زیر ذره بین فرهنگی ببرند.

او یادآور شد: نباید کار به بزرگنمایی‌های زیاد و زاویه‌های نه چندان قابل دفاع برسد، بنابراین اگر صداقت داشته باشد و سنجیده از یک تحقیق درست و عزم مسئولان بیاید، می‌تواند کارهای خوبی داشته باشد.

خاطرنشان می‌شود که سومین دوره جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دی ماه سال جاری و با دبیری سیدوحید فخرموسوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز