خبرگزاری کار ایران

جستجوی جایگاه انسان در دنیای کنونی در «زیر آسمان‌های جهان»

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۵۷۱

کتاب «زیر آسمان‌های جهان» به بیان تنوع فرهنگ‌ها، تقابل سنت و تجدد (مدرنیته) می‌پردازد و در جستجوی صادقانه جایگاه انسان دردآشنا در دنیای شوریده کنونی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «زیر آسمان‌های جهان» سومین کتاب از «مجموعه گفتگوهایی با اندیشمندان امروز جهان» است. کتابی که به شرح گفتگوی رامین جهانبگلو با داریوش شایگان اختصاص دارد. این کتاب در اصل به زبان فرانسه است و برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ از سوی انتشارات فلن در پاریس منتشر شد. اکنون توسط نازی عظیما ترجمه شده و نشر فرزان روز آن‌ها منتشر و با قیمت ۱۲۰ هزار تومان روانه بازار کرده است.

این گفتگوها در سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲ در اثنای فروپاشی بلوک شرق انجام شده و به موضوعاتی چون مذهب و ایدئولوژی، سنت و مدرنیته، مسائل اجتماعی سیاسی ایران و جهان و همچنین آینده مراودات بین‌المللی می‌پردازد.

موضوع اصلی کتاب «زیر آسمان‌های جهان» تنوع فرهنگ‌ها، تقابل سنت و تجدد (مدرنیته)، جستجوی صادقانه جایگاه انسان دردآشنا در دنیای شوریده کنونی و پاسخگویی به مسائلی است که قرن بیستم برای بشریت طرح کرده است. هر بخش این کتاب زمینه‌ای است برای طرح بسیاری از پرسش‌ها که پیش از آن‌ها به پاسخ‌های از پیش آماده شده بینجامد، زمینه‌هایی دیگر به دنبال می‌آورد.

این کتاب پیش از هرچیز به صورت حادثه‌ای فکری جلوه‌گر می‌شود، مسائلی روش شناختی و فلسفی که شایگان با آن‌ها مواجه می‌شود در تاریخی فردی تظاهر می‌یابد. این کتاب را می‌توان بر مبنای خطوط مختلف، بسته به علائق فلسفی یا تاریخی خود، خواند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز