خبرگزاری کار ایران

«حافظ به روایت عباس کیارستمی» یک تنوع هنری در کار و بار شعر و حافظ‌پژوهی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۴۷۶

کتاب «حافظ به روایت عباس کیارستمی» برجسته‌سازی ابیات کمتر مشهور حافظ است که در قاب‌هایی در صفحات جداگانه جای گرفته. حاصل کار یک تنوع هنری مهم در کار و بار شعر و حافظ‌پژوهی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شاید بارها پیش آمده باشد که کتاب اشعار حافظ را در دست گرفته و خوانده باشید. اشعارش را به خاطر سپرده و حفظ کرده باشد و آنرا زمزمه کنید. اما تاکنون به این فکر افتاده‌اید که می‌توان بخش‌هایی از این ابیات را در قابی خاص به خاطر سپرد؟

عباس کیارستمی این کار را در کتاب «حافظ به روایت عباس کیارستمی» انجام داده است. کاری که بهاءالدین خرمشاهی (ویراستار کتاب) نیز در بخشی از کتاب به آن اشاره کرده و آورده است: راستش اول، ندیده و نخوانده به این کار بی‌اعتقاد بودم، نمی‌دانستم برجسته‌سازی و قاب گرفتن شعر حافظ (غالبا بلکه تماما مصرع به مصرع) چه پرپوازی به آن می‌دهد.

بنده حافظ‌پژوه دست کم دویست بار حافظ را خوانده‌ام ولی این بار و این جداسازی و فاصله‌گذاری و قاب گیری و برجسته‌سازی شما به نحوی بود که عادت پنجاه‌ساله من و انسم – به همین مدت- با شعر حافظ غلبه کرد. حسن کار شما این است که به قیمت برجسته‌سازی ابیات کمتر مشهور، کمتر از اشعار خیلی معروف و ضرب المثل شده حافظ استفاده کرده‌اید. حاصل کار شما یک تنوع هنری مهم در کار و بار شعر و حافظ‌پژوهی است.

کتاب «حافظ به روایت عباس کیارستمی» در قالب ۱۸ فصل در ۶۹۳ صفحه با قیمت ۹۰ هزار تومان توسط نشر فرزان روز روانه بازار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز