خبرگزاری کار ایران

آغاز داوری بخش «آیینی‌سنتی» مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی کانون

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۱۰۴

داوری بخش «آیینی سنتی» مرحله منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، داوری بخش «آیینی سنتی» مرحله منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از روز ۸ آبان ۱۴۰۰ آغاز شد. در این مرحله ۷۱ قصه‌گو از ۲۵ استان کشور قصه‌های خود را اجرا می‌کنند.

قصه‌گوهایی از استان‌های بوشهر، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، ایلام، خوزستان، سمنان، قزوین، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، اصفهان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد در این مرحله به رقابت خواهند پرداخت.

داوری بخش «آیینی‌سنتی» مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی را «فهمیه باروت‌چی» بازیگر و کارگردان تئاتر، «اردشیر صالح‌پور» نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و مدرس تئاتر و «علیمراد خرمی» کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دبیر و داور چند دوره جشنواره قصه‌گویی برعهده دارند.

قصه‌گویی «آیینی‌سنتی» شیوه‌ای از قصه‌گویی برگرفته از سنت و آیین‌های ایرانی است که قصه‌گو به شکلی هنرمندانه و بااستفاده از توانمندی‌های فردی، قالب‌های نقالی، پرده‌خوانی، شمایل‌گردانی و… قصه‌ها را روایت می‌کند.

بخش «آیینی‌سنتی» مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی از ۸ آبان آغاز شده و تا ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ادامه دارد.پس از بخش «آیینی سنتی»، ده منتخب بخش «قصه‌گویی با زبان اشاره» نیز رقابت خود را آغاز خواهند کرد.

مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دبیری محمد گودرزی‌دهریزی همزمان با شب یلدا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز