خبرگزاری کار ایران

آغاز فصل جدید کاوش در محوطه کشف دندان شیری نئاندرتال‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۲۲۷۴

فصل چهارم کاوش در مجموعه غار و پناهگاه صخره‌ای باوه‌یوان به منظور تعیین عرصه و حریم این مکان در راستای پروژه ردیابی گذار از پارینه سنگی میانی به نوین در غرب زاگرس میانی در استان کرمانشاه، آغاز شد.

به گزارش ایلنا، فصل جدید کاوش در مجموعه غار و پناهگاه صخره‌ای باوه‌یوان با سرپرستی مشترک سامان حیدری گوران و احمد آزادی، زیر نظر پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه واداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه در حال انجام است.

سامان حیدری گوران دراین خصوص گفت: مجموعه غار و پناهگاه صخره‌ای یوان در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال غرب شهر کرمانشاه و در دره ناودرون واقع است.

اوافزود: در فصول پیشین علاوه بر کشف یک دندان شیری انسان نئاندرتال با قدمت ۴۲ هزار سال، لایه‌های باستانی همراه با داده‌های فرهنگی از سه دوران پارینه‌سنگی میانی، نوین و فراپارینه‌سنگی شناسایی شده است.

حیدری گوران تصریح کرد که این مکان از لحاظ توالی استقرای قابل‌مقایسه با محوطه کلیدی و مهم پناهگاه صخره‌ای ورواسی است که آن نیز در منطقه کرمانشاه واقع است.

وی با بیان اینکه این پروژه تا پایان مهرماه سال جاری ادامه دارد ابراز امیدواری کرد: علاوه بر تعیین عرصه و حریم و مستند نگاری این مکان، با استفاده از سیستم فتوگرامتری کوه باوه یوان، شرایط نگهداری و حفظ آن به نحو مطلوب‌تری انجام گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز