خبرگزاری کار ایران

مراسم تکریم و معارفه ریاست رسانه ملی برگزار شد؛

از اهدای حکم رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به پیمان جبلی تا عذرخواهی علی‌عسکری بابت هر گونه اشتباه احتمالی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۴۹۲

آیین تکریم و معارفه ریاست رسانه ملی صبح امروز شنبه ۱۷ مهرماه) با حضور عبدالعی علی عسکری و پیمان جبلی و همچنین مهمانان لشکری و کشوری و سخنرانی ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین تکریم و معارفه ریاست سازمان صبح امروز (شنبه ۱۷ مهرماه) با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، خانواده شهدا، مدیران رسانه ملی و فعالان فرهنگی و هنری برگزار شد.

در این آیین، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی حکم رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به دکتر جبلی را قرائت کرد.

متن این حکم به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر پیمان جبلّی دام‌توفیقه

با پایان یافتن دوره‌ی مسئولیت پر تلاش جناب آقای دکتر علی‌عسکری که کوشش خستگی‌ناپذیر و دلسوزانه‌ی آن مدیر مؤمن و با اخلاص را به همراه داشت، جنابعالی را که از صلاحیت دینی و انقلابی، و تخصص و تجربه‌ی طولانی در مدیریت‌های سازمان صداوسیما، و آگاهی از ماهیت و عملکرد و وظائف رسانه‌ی ملی برخوردارید، برای یک دوره‌ی پنج‌ساله به ریاست آن سازمان منصوب میکنم.

رسانه‌ی ملی، دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی، و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ی تحریف و تفتین، و آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبائی و هنر، و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی‌کشور است.

هدایت فرهنگی، تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی، ترویجِ سبک زندگی اسلامی- ایرانی، و افزایش همبستگی ملی، در شمار اولویت‌هائی است که باید با ارتقاء سرمایه‌ی انسانی و رشد کیفی برنامه‌ها و بهره‌گیری از ابتکار و با تلاش شبانه‌روزی به آن دست یابید ان‌شاءالله.

وظیفه‌ی خود میدانم که از تلاش خستگی‌ناپذیر جناب آقای دکتر عسکری در مدت مسئولیتشان که حقاً در خور تقدیر است، صمیمانه تشکر کنم و جنابعالی را به بهره‌مندی از طرح‌های بلندمدت و ناتمام دوره‌ی ایشان توصیه نمایم. توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.»

نخستین سخنران این مراسم، علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی بود که به نمایندگی از معاونان سازمان به بیان بخشی از دستاوردها و نقاط قوت سازمان صداوسیما در پنج سال اخیر پرداخت و برای دکتر جبلی در مسئولیت جدید با اتکا به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی صداوسیما آرزوی توفیق کرد.

زینت‌بخش این مراسم علاوه بر همکاران رسانه ملی، هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری، خانواده‌های ارجمند شهدایی از علی لندی گرفته تا شهدای هسته‌ای، شهدای مدافع حرم و همچنین اقشار مردمی از جمله مرتضی مقصودی پارسا، آتش نشان، قدرت الله نکویی، معدن‌کار معدن زغال‌سنگ زمستان یورت، سید امیر میرناصری، از صنعتگران هپکو اراک و سرکار خانم فائزه فکور، پرستار بیمارستان امام حسین (ع) بودند.

پس از او علی عسکری پشت میز خطابه رفت و در سخنرانی خود به بیان فراز و فرودهای رسانه ملی در دوران ریاست پنج ساله‌اش بر صداوسیما پرداخت. از سازمانی در حال افول که تحویل گرفته بود، گفت و از تمهیداتش برای ارتقای جایگاه ابررسانه کشور. او در پایان سخنرانی‌اش و در عذرخواهی بابت قصور و تقصیرهای احتمالی در این مدت بغض فروخورده‌اش را شکست و از رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، مردم بزرگ ایران و همکارانش در رسانه ملی بابت هر گونه اشتباه احتمالی عذر تقصیر خواست.

در فاصله سخنرانی علی عسکری و جبلی، محمد معتمدی، خواننده سنتی روی صحنه رفت و پس از زمزمه مناجاتی در مدح امام رضا (ع) به درخواست یراقبافان، مجری این مراسم، قطعه معروف ایران را اجرا کرد.

پس از این برنامه، پیمان جبلی در جایگاه حاضر شد و دیدگاه تحولی خود برای رسانه ملی را مطرح کرد.

او از تکریم بازنشستگان رسانه ملی و حفظ سرمایه انسانی در صداوسیما گفت و از ایجاد سامانه‌ای برای بازنشستگان خبر داد که بتوانند بدون تشریفات به جام جم رفت و آمد کنند.

رئیس رسانه ملی همچنین از رهبر معظم انقلاب به دلیل اعتماد به بدنه و خانواده این رسانه و انتخاب او به عنوان شخصی که سالیان سال است در صداوسیما خدمت می‌کند، قدردانی کرد.

او رسانه ملی را در دوره جدید رسانه هویت محور و عدالت‌گستر توصیف کرد که در خدمت همه جمهور و نه فقط قشر یا طیفی خاص باشد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی آخرین سخنران این مراسم بود. او در سخنانش با قدردانی از مجاهدت دکتر علی عسکری برای دکتر جبلی آرزوی توفیق کرد. وی خواستار آن شد که رسانه ملی به عنوان دانشگاه مد نظر امام خمینی (ره) پا در جای پای دانشگاه دفاع مقدس بگذارد تا در جنگ رسانه ای و تحریفی که امروز مهم‌تر از جنگ اقتصادی است، پیروز شویم.

در انتهای مراسم، حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با اعطای حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به دکتر جبلی، برای او آرزوی توفیق کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز